VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve

Jedna z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku se světu odhalí až zítra, VW se ale už nyní chlubí úspěchy při rozjezdu výroby. Podle nich bude na Golfu vydělávat více, rychlejším tempem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve

23.10.2019 | Petr Prokopec

VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedna z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku se světu odhalí až zítra, VW se ale už nyní chlubí úspěchy při rozjezdu výroby. Podle nich bude na Golfu vydělávat více, rychlejším tempem.

Již jen pár desítek hodin nás dělí od premiéry nového Volkswagenu Golf. Všichni přitom již velmi dobře víme, že německý bestseller má pořádně zpoždění, neboť původně měla jeho výroba odstartovat již v červnu. Ovšem „lidový vůz“ se potýkal s problémy při vývoji, neboť Golf je prvním koncernovým modelem, u kterého lze počítat s online aktualizacemi ve stylu Tesly. Znamená to, že je konstantně připojen k internetu, pročež museli IT specialisté značky vyrukovat s desetinásobným množstvím počítačových kódů oproti minulé generaci a celý systém zabezpečit proti útokům zvenčí.

Andreas Tostmann, člen představenstva zodpovědný za výrobu, nyní uvedl, že nový Golf půjde do evropského prodeje v prosinci. To jsme víceméně i čekali, neboť novinka z Wolfsburgu patří mezi kandidáty na titul Evropské auto roku 2020. Aby ovšem mohla být zařazena do výběru, musela splnit jednu stěžejní podmínku, a tou je prodej na minimálně pěti evropských trzích ještě předtím, než se starý kontinent ponoří do oslav Nového roku. S tím tedy lze nyní stoprocentně počítat.

Tostman dále zmínil, že továrna ve Wolfsburgu již byla adaptována na výrobu 450 tisíc kusů osmé generace ročně. Co je ovšem nejpodstatnější, produkce každého exempláře nyní zabere o hodinu méně než dříve. To je překvapivé nejen s ohledem na komplikace při výrobě, ale také kvůli té skutečnosti, že velká část pohonných jednotek bude hybridizována. Počítat tedy lze s větší komplexitou, která by se na výrobním čase měla odrazit spíše opačným způsobem. VW ale dokázal čas zkrátit.

Šéf výroby kromě toho dodává, že automobilka byla schopna u nového modelu znovu využít na 80 procent výrobních nástrojů a vybavení používaných pro výrobu sedmé generace. Je tedy zjevné, že kromě novinka spíše rozsáhlou evolucí sedmé generace než čímkoli revolučním. Investice do překlopení výroby se tak má pohybovat někde okolo půl miliardy Eur (cca 12,782 mld. Kč), což jako velká suma pouze vypadá - mezi investicemi do výroby tak zásadních modelů je to relativně nízká částka.

Výroba nového Golfu by tedy pro VW měly být vůbec nejziskovější v jeho historii. To se firmě v dobách rozsáhlých investic do elektromobility jistě bude hodit.


VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve - 1 - VW Golf VIII 2019 vyroba 01VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve - 2 - VW Golf VIII 2019 vyroba 02VW už rozjel výrobu nového Golfu, vydělá na něm víc a rychleji než kdykoli dříve - 3 - VW Golf VIII 2019 vyroba 03
Volkswagen již rozjel výrobu nového Golfu, přičemž na každém kusu stráví dělníci o hodinu méně času než dříve

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.