Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině

Segment prémiových vozů čeká podle šéfdesignéra švédské značky značné zjednodušení a vytříbení. Reflektovat přitom má posun v módní branži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině

25.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Segment prémiových vozů čeká podle šéfdesignéra švédské značky značné zjednodušení a vytříbení. Reflektovat přitom má posun v módní branži.

Švédská automobilka nám již dlouho před oficiálním příchodem druhé generace Volva XC90 naznačovala, že mění styl designového jazyka. Ten zdaleka nebude květnatý a nebude hýřit větším než malým počtem linek a detailů. Místo toho od značky dostaneme vcelku jednoduchou stylizaci. Šéfdesignér značky Thomas Ingenlath totiž dodává, že je načase, aby se prémiový segment odvrátil od strategie, kdy blýskavý obal jen maskuje prázdnou schránku.

„Ve chvílích, kdy si značka hledá své místo na trhu, můžete v rámci designu učinit obrovské skoky, posléze už ale jde jen o věc sofistikace. A pokud řeč přijde na design prémiových aut, pak zde žádné skoky ani nepotřebujete. V budoucnu totiž vše bude vládnout nadčasovost,“ dodává Ingenlath. Jeho slova přitom na ženevském autosalonu podpořil Gerry McGovern, který pro změnu šéfuje designovému oddělení u Land Roveru.

McGovern osvětlil svůj přístup k faceliftu Range Roveru Evoque, jehož podstatou „nebyla změna, nýbrž pouhé vylepšení a vytříbení“. Kromě toho se pak designér snažil o „navýšení a vybroušení luxusu v kabině“. Díky tomu prý automobilový průmysl začíná reflektovat módní branži, ve které rovněž dochází k odklonu od cingrlátek, na jejichž místo se dere uhlazenější a čistší stylizace.

Ingenlath pak dodává, že abychom pochopili směřování švédské automobilky, musíme poznat i tamní život. Ve Skandinávii se prý lidé nesnaží dávat najevo své bohatství. Aby Ingenlath mohl pozvednout značku Volvo do vyšších sfér, musí on i jeho tým citlivě sladit švédské pojetí luxusu s potřebami a touhami mezinárodní klientely. A toho by dle něj mělo být dosaženo zejména v kabině. Proto ostatně nové Volvo XC90 je uvnitř postaveno okolo rozměrného dotykového displeje zasazeného do středové konzole.

Ač tedy na papíře novinka značky soupeří s německými SUV, v jeho interiéru by se cestující měli cítit zcela jinak a měli by být obklopeni jinou aurou. Jelikož obdobným směrem cílí i Volvo XC60, mohlo by se zdát, že švédská automobilka se zaměří pouze na vozy se zvýšenou stavbou karoserie. Takové spekulace ovšem Ingenlath odmítá.

„Nesmíte podceňovat trh se sedany v Číně a Americe,“ říká šéfdesignér Volva a dodává, že značka bude nadále produkovat i kombíky, přestože jejich prodeje nejsou zrovna horentní. Záběr firmy ovšem musí být co nejširší, pročež se jednou snad dočkáme i návratu kupátek a kabrioletů. Dříve než na konci dekády to ovšem nebude.


Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 1 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 14Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 2 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 18Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 3 - Volvo Coupe Concept oficialni sada 28Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 4 - Volvo Concept Estate druha sada 01Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 5 - Volvo Concept Estate druha sada 08
Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 6 - Volvo XC Coupe Concept 05Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 7 - Volvo XC Coupe Concept 07Volvo chce vyniknout i s designem bez kudrlinek, luxus dá najevo hlavně v kabině - 8 - Volvo XC Coupe Concept 38
Volvo v posledních dvou letech představilo tři nové koncepty, které předznamenávají změnu designového jazyka. Ten nebude zvenčí tak extravagantní, místo toho bude luxus vyjádřen doplňky uvnitř

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.