Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar TC1 je nejdrsnější Volvo, které dnes uvidíte, chce titul WTCC
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Závodní novinka chce navázat na úspěch Volva 240 Turbo v roce 1985. Má 400 koní ze čtyř válců a bude jezdit u Polestar Cyan Racing.
Je tomu třicet let, co Volvo získalo vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů s modelem 240 Turbo. Na tenhle úspěch chce navázat i ve WTCC, Světovém šampionátu cestovních vozů, pro který vzniklo Volvo S60 Polestar TC1. Také má přeplňovaný čtyřválec a také má ambice získat Švédsku titul WTCC. „Je to skvělý den pro nás všechny u Polestar Cyan Racing; oznamujeme náš útok na FIA WTCC, program s jediným cílem - přivézt titul šampiona do Švédska,” uvedl Alexander Murdzevski Schedvin, šéf motorsportu u Polestaru.
Ve spolupráci Polestaru, sportovní divize Volva, a jeho závodního partnera Cyan Racing vznikl nový stroj na základu Volva S60. Motor pod jeho kapotou je čtyřválec s turbodmychadlem, založený na produkčních motorech z rodiny Drive-E. Modifikace jsou však samozřejmě velmi rozsáhlé, motor nabídne rovné čtyři stovky koní.
Motory Volvo se pro závodění používají už dlouho, např. v STCC, Švédském šampionátu cestovních vozů, nebo třeba v austalském seriálu V8 Supercars, kterého se účastní ještě více upravená S60 s osmiválcovým motorem. „Motor Drive-E je skvělým příkladem pro své nízké vnitřní tření a exotické materiály. Zužitkovali jsme zkušenosti ze starších závodních programů,” uvedl Mattias Evensson, šéf vývoje motorů u Cyan Racing.
Novinka pro WTCC se bude účastnit tohoto šampionátu v sezóně roku 2016, v Kataru koncem měsíce ji tedy ještě neuvidíme. Kalendář pro příští sezónu zatím není na světě, ale už se ví, že první závod sezóny bude v Maroku; pravděpodobně opět v březnu. Tým Polestar Cyan Racing se bude v roce 2016 účastnit kromě WTCC také zmíněných STCC a V8 Supercars.
Kdo se do závodního Volva pro WTCC posadí, zatím není známo. Víme, že vývoje se účastnilo několik závodních jezdců; jmenujme např. současného šampiona STCC Theda Björka, ale zda bude vůz pilotovat ve WTCC, nevíme. Zda si S60 Polestar TC1 zachová svůj černočerný a trochu hrozivý háv, se také zatím nechme překvapit, ale spíš to vidíme na tradiční modrou barvu, posetou logy sponzorů.
Volvo S60 Polestar TC1 vypadá v černé barvě trochu hrozivě, asi mu ale nezůstane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva