Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude
16.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spotřeba švédského hybridu je opětovně nesmyslná. Akcelerace na stovku za 5,5 sekundy ale již vypadá reálně i působivě.
Od převzetí Volva čínskou značkou Geely bylo asi každému jasné, že se švédská značka začne výrazněji profilovat na asijském trhu. V loňském roce jsme si tak mohli představit sedan S60 s prodlouženým rozvorem, pro letošek přichází na řadu jeho benzinová hybridní verze PPHEV (Petrol Plug-In Hybrid). Ta má debutovat na autosalonu v Pekingu, přičemž do prodeje se dostane zkraje příštího roku. Stejně jako běžné provedení ovšem do zbytku světa nezamíří, alespoň prozatím.
Oč tedy přijdeme? Podle popisu samotné automobilky o „elektromobil, hybrid a výkonný sportovní vůz v jednom“. Jeho srdcem se přitom stal dvoulitrový čtyřválec z rodiny Drive-E, který na přední kola přenáší výkon 241 koní a točivý moment 350 Nm. Zadní nápravu má pak na starosti elektromotor produkující 69 koní a 200 Nm, zatímco energie je schraňována v lithium-iontových bateriích o kapacitě 11,2 kWh.
S tímto kombem Volvo S60L PPHEV zvládne akcelerovat na stovku za opravdu působivých 5,5 sekundy, přičemž podle automobilky má průměrná spotřeba činit pouhé 2 litry na 100 kilometrů. To samozřejmě není příliš reálný údaj, o tom, jak jej automobilky dosahují, ale již bylo napsáno mnoho slov. Dále se tedy touto fikcí zabývat nebudeme a jen dodáme, že čistě na elektřinu zvládne hybridní sedan 80 km.
Kromě tohoto režimu (zvaného Pure) má švédská novinka v nabídce další tři režimy, přičemž názvy dvou z nich - Hybrid a Power - asi mluví za vše. Tím posledním je pak volba pohonu všech kol, ke které dochází po stisku tlačítka AWD. V té chvíli jsou totiž zaměstnány obě pohonné jednotky, přičemž jejich výkon míří na příslušná kola v závislosti na silničních podmínkách.
Mimo výše uvedené pak jen můžeme dodat, že vůz je stejně jako standardní provedení vybaven osmistupňovým automatem a zástrčkou nad levým předním kolem. Ta přitom slouží k napájení přímo s domácí zásuvky, kdy při 10 ampérách vyžaduje 4,5 hodin na dobíjení. Při 16 A se pak tato doba zkracuje na čtyři hodiny.
Volvo S60L PPHEV se od standardního prodlouženého sedanu prakticky neliší, jezdit chce ovšem za nereálných 2 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 47 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry