Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude

Spotřeba švédského hybridu je opětovně nesmyslná. Akcelerace na stovku za 5,5 sekundy ale již vypadá reálně i působivě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude

16.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spotřeba švédského hybridu je opětovně nesmyslná. Akcelerace na stovku za 5,5 sekundy ale již vypadá reálně i působivě.

Od převzetí Volva čínskou značkou Geely bylo asi každému jasné, že se švédská značka začne výrazněji profilovat na asijském trhu. V loňském roce jsme si tak mohli představit sedan S60 s prodlouženým rozvorem, pro letošek přichází na řadu jeho benzinová hybridní verze PPHEV (Petrol Plug-In Hybrid). Ta má debutovat na autosalonu v Pekingu, přičemž do prodeje se dostane zkraje příštího roku. Stejně jako běžné provedení ovšem do zbytku světa nezamíří, alespoň prozatím.

Oč tedy přijdeme? Podle popisu samotné automobilky o „elektromobil, hybrid a výkonný sportovní vůz v jednom“. Jeho srdcem se přitom stal dvoulitrový čtyřválec z rodiny Drive-E, který na přední kola přenáší výkon 241 koní a točivý moment 350 Nm. Zadní nápravu má pak na starosti elektromotor produkující 69 koní a 200 Nm, zatímco energie je schraňována v lithium-iontových bateriích o kapacitě 11,2 kWh.

S tímto kombem Volvo S60L PPHEV zvládne akcelerovat na stovku za opravdu působivých 5,5 sekundy, přičemž podle automobilky má průměrná spotřeba činit pouhé 2 litry na 100 kilometrů. To samozřejmě není příliš reálný údaj, o tom, jak jej automobilky dosahují, ale již bylo napsáno mnoho slov. Dále se tedy touto fikcí zabývat nebudeme a jen dodáme, že čistě na elektřinu zvládne hybridní sedan 80 km.

Kromě tohoto režimu (zvaného Pure) má švédská novinka v nabídce další tři režimy, přičemž názvy dvou z nich - Hybrid a Power - asi mluví za vše. Tím posledním je pak volba pohonu všech kol, ke které dochází po stisku tlačítka AWD. V té chvíli jsou totiž zaměstnány obě pohonné jednotky, přičemž jejich výkon míří na příslušná kola v závislosti na silničních podmínkách.

Mimo výše uvedené pak jen můžeme dodat, že vůz je stejně jako standardní provedení vybaven osmistupňovým automatem a zástrčkou nad levým předním kolem. Ta přitom slouží k napájení přímo s domácí zásuvky, kdy při 10 ampérách vyžaduje 4,5 hodin na dobíjení. Při 16 A se pak tato doba zkracuje na čtyři hodiny.


Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 1 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 01Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 2 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 02Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 3 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 03Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 4 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 04Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 5 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 04aVolvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 6 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 05Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 7 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 06Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 8 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 06aVolvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 9 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 07Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 10 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 08Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 11 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 09Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 12 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 10Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 13 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 11Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 14 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 12Volvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 15 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 12aVolvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 16 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 12bVolvo S60L PPHEV: S60 i jako benzinový hybrid, za 2 l na sto jezdit nebude - 17 - Volvo S60 Plug-In Hybrid benzinova verze 13
Volvo S60L PPHEV se od standardního prodlouženého sedanu prakticky neliší, jezdit chce ovšem za nereálných 2 l/100 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše