Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny

Švédský kombík dostal do vínku 163 koní namísto 215, jež má k dispozici verze D6. Sprint na stovku se tak natáhl na 9 sekund, spotřeba zůstává nereálná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny

2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédský kombík dostal do vínku 163 koní namísto 215, jež má k dispozici verze D6. Sprint na stovku se tak natáhl na 9 sekund, spotřeba zůstává nereálná.

Švédská automobilka na sklonku loňského roku oznámila, že prezentace na autosalonech ji přijde zbytečná, a tak většině motor show bude záměrně jen zdáli přihlížet. V Ženevě ovšem můžeme s Volvem stoprocentně počítat, přičemž na svém stánku značka představí plug-in hybrid V60 D5 Twin Engine Special Edition. Toto provedení je přitom de facto tím samým kombíkem, jaký nám před nedávnem prošel redakčním testem. Volvo však záměrně snížilo výkon (a změnilo název z D6 na D5), což by mělo vést také k ponížení ceny a tím k oslovení vícera zákazníků.

Je však otázkou, o jakou „slevu“ se bude jednat. Ve výsledku je to totiž pouze spalovací jednotka, která dostala nové naladění, a tak nabízí namísto 215 koní jen 163 koní. Elektromotor však nadále počítá s 50 kW/68 koňmi a lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 11,2 kWh, pročež tu ve výsledku máme celkový výkon soustavy šplhající na 230 koní namísto 283 koní, jimiž se pyšní stávající provedení.

Ač se na první pohled nejedná o tak zásadní snížení, vliv na dynamiku je značný. Zatímco dříve bylo možné dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 6,1 sekundy (v režimu Power, kdy zapojeny jsou oba agregáty), nyní potřebujete rovných 9 sekund. Je tedy jasně patrné, že klasická spalovací pohonná jednotka má na jízdní dynamiku mnohem větší vliv než ta elektrická.

V rámci laboratorního měření se ovšem již jiné naladění 2,4litrového pětiválcového turbodieselu tolik neprojevuje, neboť spotřeba byla vypočítána na stejných 1,8 litru na sto kilometrů jako u silnějšího provedení. Z čeho se bere, snad netřeba dodávat. Nezměněn pak zůstal i 50kilometrový „bezemisní“ dojezd, zatímco v případě dobíjení lze počítat se 7,5 hodinami při šesti Ampérách nebo se 3,5 hodinami při 16 A.

Kromě toho se speciální edice projevuje také exkluzivním lakem Crystal White, jemuž asistují lesklé černé doplňky karoserie a 19palcová litá kola. Uvnitř pak můžete počítat s černým stropem a dekoracemi ve stejném odstínu. Mimo to dorazí specifické čalounění Blond, se kterým jsou spárovány kontrastní švy připomínající modely z edice Volvo Ocean Race.

O ceně prozatím nepadlo ani slovo, automobilka ovšem dodává, že k dispozici bude od jara pouze 500 exemplářů. Ono okouzlení davů tedy vlastně až tak enormní nejspíš nebude...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny - 1 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 01Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny - 2 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 02Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny - 3 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 03Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny - 4 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 04Volvo V60 D5 Twin Engine SE: méně výkonu, méně dynamiky, méně ceny - 5 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 05
Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition dostalo do vínku specifický exteriér a interiér. Pod kapotou pak pracuje 163 koní namísto 283, jimiž je obdařena verze D6 PHEV

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.