Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V90 Cross Country detailně. Zvýšeným podvozkem překonává Audi
16.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Švédské kombi dostalo do vínku nejen vyšší světlou výšku, ale i standardně pohon 4x4. Pod kapotou pak nabízí maximálně 320 koní.
S novým Volvem V90 Cross Country jsme se mohli seznámit již včera, kdy na světlo světa unikly první oficiální snímky. Ve večerních hodinách pak zamířila online i kompletní fotogalerie a tisková zpráva, načež se ke švédskému kombíku se zvýšeným podvozkem musíme vrátit. Než se ovšem vrhneme na jeho podrobné představení, musíme zmínit jeden podstatný fakt, který souvisí se samotnou premiérou. Ačkoliv totiž odhalení koresponduje s nadcházející pařížskou motor show, ve městě nad Seinou V90 CC neuvidíme. Volvo se totiž rozhodlo, že autosalony pro něj nejsou prioritou, a proto na většině z nich absentuje.
Tím ale zákulisí hoďme za hlavu, dále se již budeme věnovat samotnému vozu. Ten měří 4 939 mm na délku, 1 879 mm na šířku a 1 543 mm na výšku. Mimo to disponuje rozvorem 2 941 mm, ve srovnání se standardním kombíkem se tak verze Cross Country v podstatě nezměnila. Hlavní rozdíl je třeba hledat ve světlé výšce, jenž byla navýšena o 65 milimetrů na 218 mm. Švédská novinka tak výrazně překonává konkurenční Audi A6 Allroad, kterému v tomto ohledu naměříme „pouze“ 185 mm.
Tato změna se samozřejmě projevila na designu, který dále počítá s příchodem nových černých plastových lemů spodku karoserie. Dorazily také ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu, přičemž změna světlé výšky zároveň vylepšila také nájezdové úhly (18,9 stupně vpředu, 20,7 stupně vzadu). Dále pak schopnosti novinky v terénu umocňuje standardní pohon všech kol, ten se ovšem podepsal také na hmotnosti, jenž v závislosti na výbavě činí minimálně 1 920 kilogramů.
Po stránce motorické lze momentálně počítat pouze se čtyřmi variantami, přičemž asi již nepřekvapí, že všechny agregáty z rodiny Drive-E mají jen čtyři válce a dva litry objemu. Kromě základního dieselu jsou přitom všechny standardně spárovány s osmistupňovým automatem. My si ale nejprve probereme benzinové jednotky, které zastupují verze T5 a T6. Ta první dává k dobru 254 koní a 350 Nm, přičemž stovku zvládne za 7,4 sekundy, maximálka činí 230 km/h a spotřeba 7,4 l/100 km.
U výše postavené varianty T6 lze počítat se 320 koňmi a 400 Nm, akcelerace tak zabere jen 6,3 sekundy. Nejvyšší rychlost se pak natáhla na 240 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 7,7 l/100 km. Diesely jsou samozřejmě v rámci cyklu NEDC mnohem úspornější, základní verze D4 s manuálem chce totiž jezdit za 5,1 l/100 km. Stovku přitom pokoří za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 210 km/h.
Tento model je možné na přání osadit i automatem, přičemž jízdní dynamika se podle Volva nemění. Spotřeba ovšem o desetinu litru paliva narůstá. O další desetinu výše se pohybuje provedení D5, které si tedy řekne o 5,3 litru v průměru. Akcelerace přitom 235 koním a 480 Newtonmetrům zabere 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 230 km/h. Pro úplnost pak dodáváme, že verze D4 nabízí 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Tím máme mechaniku probránu, přesunout se tak můžeme do kabiny. Ta se oproti standardnímu kombíku nemění, i nadále je tak možné v závislosti na zvolené výbavě počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, 9palcovou centrální dotykovou obrazovkou, špičkovým audio systémem Bowers & Wilkins nebo semi-autonomním řízením Pilot Assist.
Dále pak již jen dodáme, že V90 Cross Country bylo vyvinuto a testováno především ve Švédsku, jehož 77 procent rozlohy pokrývají lesy a jezera. Dle značky jde tedy o ideální podmínky, k čemuž přispívají i teploty klesající často pod -40 stupňů Celsia. Mimo to ovšem vůz nechyběl ani na horkých pláních Arizony, kde byly taktéž ověřovány na maximum jeho schopnosti a výdrž.
Výroba odstartuje ještě tento podzim ve švédské Torslandě, přičemž ceny by značka měla oznámit v závěru roku. Dá se ovšem předpokládat, že vůči regulérnímu kombíku dojde k navýšení o nějakých 50 tisíc korun. K majitelům pak vozy zamíří v prvním čtvrtletí příštího roku.
Oficiální fotogalerie nového Volva V90 Cross Country
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před 2 hodinami - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 5 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva