Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzy skončí se všemi dosavadními motory, velké změny čekají i Škody
21.9.2019 | Petr Prokopec
Razantní změny v nabídce pohonných jednotek v plné nahotě ukazují, jak obrovský je tlak EU na snížení normované spotřeby. Ze současné nabídky motorů Škody nebude brzy k dispozici ani jeden.
Pro koncern VW byl poslední rok velmi náročný kvůli nutnosti dvojité adaptace jeho širokého portfolia na nová pravidla EU. Nové homologace vyřadily z nabídky řadu variant a jednotlivé značky skupiny mají plné ruce práce s jejím opětovným rozšiřováním. Šéf vývoje Škody Christian Strube ale upozorňuje, že divoké časy hned tak neskončí.
Strube totiž uvedl, že celý koncern tlačí na výrazné snížení spotřeby resp. emisí CO2. To ve výsledku není překvapivé, neboť od roku 2021 začnou naplno platit nové limity EU, které sráží maximální průměr té které automobilky na pouhých 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. A už příští rok bude muset tento limit plnit 95 % prodávaných vozů.
Vůči stávajícím 130 gramům jde o výrazné snížení, do kterého stěží výraznou měrou zasáhnou plug-in hybridy a elektromobily. Koncern proto ještě během roku 2020 kompletně obmění celou motorovou paletu. Stávající jednotky tedy nahradí novými a z benzinových i dieselových motorů, které jste si donedávna mohli koupit, nezůstane v nabídce ani jeden. První vlaštovkou je nový 2,0 TDI, další jej budou následovat. A Škoda samozřejmě nebude stát stranou, motory sdílí s dalšími koncernovými značkami.
Nové emisní limity jsou tedy evidentně pro Volkswagen nemalým strašákem, ostatně při velikosti jeho portfolia by i překročení průměru o pár gramů vyústilo v tučnou finanční pokutu. A ta je to poslední, po čem Volkswagen touží. Co tedy nové agregáty nabídnou? Konvenční motory se vesměs dočkají elektrické asistence, půjde o tzv. mild-hybridy. Vedle toho se dostanou do nabídky i nové plug-in hybridy a čistě elektrické pohony jako nedávno představené Škody z nové řady iV.
Škoda následně zamíří k úplné elektrifikaci, která bude tak rozsáhlá, že zcela odpískala kdysi probíraný nápad zakládat kvůli elektrickým autům separátní divizi. „Jednoho dne přijde moment, tedy alespoň o něm diskutujeme v Evropě, kdy všechna auta budou elektrická. Bylo by tedy zvláštní rozjíždět podznačku, když věříte, že ve třicetiletém horizontu budou všechny vozy značky elektrické,“ uvedl prodejní a marketingový šéf Škody Alain Favey. Jeho slova nám tedy dokreslují celý obrázek.
Škoda i VW jako tedy během následujícího roku pošle do důchodu naprostou většinu současných motorů a nahradí je především částečně elektrifikovanými spalovacími jednotkami zcela nové generace. Jak dlouho vydrží v nabídce, je otázkou, ani jejich budoucnost ale není bůhvíjak růžová. Přes plug-in hybridy, které poslouží jen k tomu, aby po nějaký čas redukovaly emise zejména v Evropě, zamíří česká značka i s celým německým koncernem k plné elektromobilitě. Alespoň takové jsou současné plány.
Jeden z nových motorů - dvoulitrový turbodiesel - koncern VW Group představil loni a letos jej už prodává. Další budou následovat
Cílem všech značek je ale elektrifikace, která by kupříkladu u Škody měla být více než enormní. Za třicet let prý automobilka bude prodávat jen taková auta, založení nové podznačky je tak v jejím případě zbytečné
Zdroje: Autoforum, Autocar, Motoring
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda