Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tyto konkurenty chce nyní Volvo porážet bez dieselů. Je to vůbec možné?
22.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo sice není tak „antidieselové”, jak se rádo tváří, přesto se svým nejnovějším modelem skutečně míří do konkurenční vřavy bez naftového motoru. Tady je vše o nové S60 a její přímé srovnání s protivníky.
Nové Volvo S60 nám poprvé ukázalo s pořádným předstihem. Šlo sice o jedinou fotografii, ale stačilo to, neboť prozrazovala podobu zadních partií. V rámci přídě se dalo čekat, že sedan převezme tutéž stylizaci, jakou se chlubí kombík V60 a která byla nemalou měrou inspirována u „devadesátkové“ rodiny.
Co jsme tušili již před čtvrt rokem, to se nyní vyplnilo. Platí to také o výrobě v americkém Ridgeville, kde švédská automobilka otevřela novou továrnu. Tuto skutečnost s námi české zastoupení značky dlouho rozporovalo, nyní se k ní ale nepřekvapivě hrdě hlásí. Nechme ale podobných podružností a podívejme se na novinku optikou srovnání s vozy, s nimiž bude na trhu bojovat o místo pod sluncem.
Čelní partie novinky jsou nezaměnitelně „volvovské“, máme tu tedy výraznou čelní masku lemovanou Thorovými kladivy, jak značka nazývá diodové světlomety. Oproti svým souputníkům tak Volvo výrazně vystupuje z davu, zvláště v porovnání se stárnoucím BMW řady 3, jehož nová generace dorazí nejspíše už letos na podzim.
Nicméně i nové Audi A4 vypadá najednou proti odvážně střiženému Švédovi tuctově, což ostatně platí také při přesunu na bok. Z tohoto úhlu nám Volvo S60 velmi připomíná někdejší BMW a jejich robustní linie. Současný mnichovský sedan ve srovnání vypadá spíše křehce, při přejezdu dlažebních kostek tak vlastně i působí.
Další porovnání s Audi A4 pak odhaluje i delší převis u německého vozu, což rovněž umocňuje sportovní vzezření Volva. Čtyři kruhy ale mohou pro změnu kontrovat prostornějšími zadními sedadly, neboť v tomto případě mají cestující k dispozici 906 milimetrů pro nohy a 950 mm pro hlavu. S60 je na tom s 894, respektive 944 mm o chlup hůře.
Tím se dostáváme k interiéru, kde by Volvo ve své odvážnosti přeci jen mohlo trochu narazit. Rozměrný středový dotykový displej, jenž nahrazuje většinu tlačítek, nemusí každému imponovat. Za nás bychom asi dali přednost klasičtější koncepci, která je přeci jen uživatelsky přívětivější. Kvalitu materiálů ale zpochybňovat nemíníme.
Vynechali jsme venkovní zadní partie, proto se k nim skrze 442litrový zavazadelník musíme vrátit. I v této oblasti se dá očekávat menší kontroverze, nikoliv kvůli výrazné odtrhové hraně, ale spíše s ohledem na světla pod ní. Ta rovněž užívají technologii LED, což Volvu umožnilo vyrukovat s tvarem, který umocňuje vizuální komplikovanost zádě.
Opomenout pak nesmíme ani druhou stranu vozu, a sice motorový prostor. Jeho obsah by mohl být velkou překážkou evropského úspěchu, diesely se sem již nedostanou. Pro začátek se počítá pouze se dvěma benzinovými a dvěma hybridizovanými agregáty, všechny přitom staví na dvoulitrovém čtyřválci.
Základní motorizace T5 nabídne 250 koní, se kterými bude možné zrychlit na stovku za 6,5 sekundy a dosáhnout průměrné spotřeby 7,2 až 8,1 l/100 km dle nového cyklu WLTP. O chlup výše se pak bude pohybovat provedení T6, jež dostalo do vínku 310 koní. Ve všech případech je jedinou volbou osmistupňová převodovka a platí to i pro verze T6 TwinEngine a T8 TwinEngine. V obou případech jde o plug-in hybridy, z nichž první nabídne 340 koní. V případě druhého pak výkon končí rovnou čtyřstovkou, sprint na stovku tedy zabere pouhých 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h.
Provedení T8 TwinEngine je ovšem možné ještě obohatit o paket Polestar Engineered, jenž zahrnuje odlišná kola, posílené brzdy a specificky naladěný podvozek. Nejpodstatnější je pak unikátní namapování řídicí jednotky, díky čemuž lze počítat se 415 koňmi. V rámci akcelerace tedy oproti základu ušetříte ještě dvě desetiny.
S touto paletou jde tedy nové Volvo S60 proti konkurenci, jež na diesely zdaleka nezanevřela. A pokud se podíváme na to, jak moc je samo Volvo v Evropě závislé na dieselech, pak lze jen stěží očekávat, že by tato strategie mohla na starém kontinentu zabrat - S60 byla za Popelku už dosud a eliminací dieselů se Švédové dalšímu boji s konkurencí spíše vyhnuli, než že by tím chtěli zabodovat. A nebo máte jiný názor?
Vizuální srovnání nového Volva S60 s konkurencí
Oficiální fotogalerie nového Volva S60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva