Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tyto konkurenty chce nyní Volvo porážet bez dieselů. Je to vůbec možné?
22.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo sice není tak „antidieselové”, jak se rádo tváří, přesto se svým nejnovějším modelem skutečně míří do konkurenční vřavy bez naftového motoru. Tady je vše o nové S60 a její přímé srovnání s protivníky.
Nové Volvo S60 nám poprvé ukázalo s pořádným předstihem. Šlo sice o jedinou fotografii, ale stačilo to, neboť prozrazovala podobu zadních partií. V rámci přídě se dalo čekat, že sedan převezme tutéž stylizaci, jakou se chlubí kombík V60 a která byla nemalou měrou inspirována u „devadesátkové“ rodiny.
Co jsme tušili již před čtvrt rokem, to se nyní vyplnilo. Platí to také o výrobě v americkém Ridgeville, kde švédská automobilka otevřela novou továrnu. Tuto skutečnost s námi české zastoupení značky dlouho rozporovalo, nyní se k ní ale nepřekvapivě hrdě hlásí. Nechme ale podobných podružností a podívejme se na novinku optikou srovnání s vozy, s nimiž bude na trhu bojovat o místo pod sluncem.
Čelní partie novinky jsou nezaměnitelně „volvovské“, máme tu tedy výraznou čelní masku lemovanou Thorovými kladivy, jak značka nazývá diodové světlomety. Oproti svým souputníkům tak Volvo výrazně vystupuje z davu, zvláště v porovnání se stárnoucím BMW řady 3, jehož nová generace dorazí nejspíše už letos na podzim.
Nicméně i nové Audi A4 vypadá najednou proti odvážně střiženému Švédovi tuctově, což ostatně platí také při přesunu na bok. Z tohoto úhlu nám Volvo S60 velmi připomíná někdejší BMW a jejich robustní linie. Současný mnichovský sedan ve srovnání vypadá spíše křehce, při přejezdu dlažebních kostek tak vlastně i působí.
Další porovnání s Audi A4 pak odhaluje i delší převis u německého vozu, což rovněž umocňuje sportovní vzezření Volva. Čtyři kruhy ale mohou pro změnu kontrovat prostornějšími zadními sedadly, neboť v tomto případě mají cestující k dispozici 906 milimetrů pro nohy a 950 mm pro hlavu. S60 je na tom s 894, respektive 944 mm o chlup hůře.
Tím se dostáváme k interiéru, kde by Volvo ve své odvážnosti přeci jen mohlo trochu narazit. Rozměrný středový dotykový displej, jenž nahrazuje většinu tlačítek, nemusí každému imponovat. Za nás bychom asi dali přednost klasičtější koncepci, která je přeci jen uživatelsky přívětivější. Kvalitu materiálů ale zpochybňovat nemíníme.
Vynechali jsme venkovní zadní partie, proto se k nim skrze 442litrový zavazadelník musíme vrátit. I v této oblasti se dá očekávat menší kontroverze, nikoliv kvůli výrazné odtrhové hraně, ale spíše s ohledem na světla pod ní. Ta rovněž užívají technologii LED, což Volvu umožnilo vyrukovat s tvarem, který umocňuje vizuální komplikovanost zádě.
Opomenout pak nesmíme ani druhou stranu vozu, a sice motorový prostor. Jeho obsah by mohl být velkou překážkou evropského úspěchu, diesely se sem již nedostanou. Pro začátek se počítá pouze se dvěma benzinovými a dvěma hybridizovanými agregáty, všechny přitom staví na dvoulitrovém čtyřválci.
Základní motorizace T5 nabídne 250 koní, se kterými bude možné zrychlit na stovku za 6,5 sekundy a dosáhnout průměrné spotřeby 7,2 až 8,1 l/100 km dle nového cyklu WLTP. O chlup výše se pak bude pohybovat provedení T6, jež dostalo do vínku 310 koní. Ve všech případech je jedinou volbou osmistupňová převodovka a platí to i pro verze T6 TwinEngine a T8 TwinEngine. V obou případech jde o plug-in hybridy, z nichž první nabídne 340 koní. V případě druhého pak výkon končí rovnou čtyřstovkou, sprint na stovku tedy zabere pouhých 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h.
Provedení T8 TwinEngine je ovšem možné ještě obohatit o paket Polestar Engineered, jenž zahrnuje odlišná kola, posílené brzdy a specificky naladěný podvozek. Nejpodstatnější je pak unikátní namapování řídicí jednotky, díky čemuž lze počítat se 415 koňmi. V rámci akcelerace tedy oproti základu ušetříte ještě dvě desetiny.
S touto paletou jde tedy nové Volvo S60 proti konkurenci, jež na diesely zdaleka nezanevřela. A pokud se podíváme na to, jak moc je samo Volvo v Evropě závislé na dieselech, pak lze jen stěží očekávat, že by tato strategie mohla na starém kontinentu zabrat - S60 byla za Popelku už dosud a eliminací dieselů se Švédové dalšímu boji s konkurencí spíše vyhnuli, než že by tím chtěli zabodovat. A nebo máte jiný názor?
Vizuální srovnání nového Volva S60 s konkurencí
Oficiální fotogalerie nového Volva S60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda