Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vůz s 5 000 k mající jet 560 km/h se ukázal naživo. Hotový není, „hotovější” ano
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Docela jinou tvář ukázal publiku dubajské auto show Devel Sixteen. Z pouťového konceptu je rázem mnohem realističtěji vyhlížející supersport.
Když vám řekneme, že následující řádky budou patřit jedné z nejsledovanějších automobilových novinek posledních dnů, patrně si pomyslíte, že půjde o nějakou Škodu, Volkswagen, popřípadě cokoli jiného, co se u nás prodává jak na běžícím pásu. A když upřesníme, že se jedna o supersport, vytane vám nejspíše na mysli stroj některé ze slavných značek, jako je Ferrari, Bugatti nebo Porsche. Tipy by to byly moudré, ale mylné. Tento článek patří vozu prakticky neznámého jména - Devel Sixteen.
Jméno inspirované snad ďáblem s šestnácti válci je vlastně docela popisné. To, čím tento stroj fascinuje v prvé řadě, je jeho extrémní motor 12,3 V16, který byl nedávno dokončen jedním z nejrespektovanějších motorářů vůbec. Na „brzdě” má ověřených 5 076 koní, což je číslo tak mimořádné, že se mu ani zdaleka neblíží žádný z dnešních produkčních vozů. Dokončení vývoje srdce vozu Develu jistě přidalo na kredibilitě, ale co zbytek? Zatím jsme tu měli jen podivnou maketu jako z hračkářství, která vypadala jako všechno, jen ne jako auto schopné jet avizovaných 560 km/h.
Na tyto pochybnosti ale firma Defining Extreme Vehicles Car Industry (to je skutečně oficiální jméno „s.r.o.”), která za projektem Develu Sixteen stojí, reagovala rázně - auto je prý hotové celé a ukáže se na autosalon v Dubaji vedle novinek jako je Corvette ZR1. Dosud jsme žádný důkaz neviděli, teď jej ale díky Timu Burtonovi alias vloggerovi Shmee150 máme před sebou.
I vedle spousty okázalých vozů dubajské autoshow je Devel bez nadsázky šokující výjev. Je to daleko nejrychlejší věc na dubajském autosalonu, spíše než už dříve avizovanými technickými a dynamickými parametry ale zaujal svým vzhledem. Oproti původnímu konceptu tu máme docela jinak vyhlížející stroj, který už nevypadá ani zdaleka tak pouťově - díváme se na o poznání seriozněji vyhlížející dílo.
Je to ovšem pořád jen finalizovaný koncept, nikoli auto stoprocentně připravené do výroby. Spatřit jej můžeme hned ve dvou provedeních - decentnějším černém a výraznějším bílo modrém. Zákazníkům ovšem bude k dispozici hned ve třech variantách, z nichž každá je silnější než současné nejrychlejší supersporty. Úvodní verze má být vybavena motorem V8 s výkonem 2 000 koní, závodní verze dosáhne díky V8 výkonu 3 000 koní a famózní vrcholná verze quad-turbo V16 s objemem 12,3 litru bude disponovat výkonem přes 5 000 koní tak, jak jsme nedávno viděli.
Motor všech konfigurací bude pochopitelně uložen vzadu, což definuje i relativně jednoduchý, lehce futuristický vzhled. Vše je pochopitelně podřízeno proudění vzduchu a aktivní aerodynamice, konstrukce je nízká a dlouhá. Interiér se stále vyvíjí, nahlédnout dovnitř konceptu ale můžeme - kabina uvnitř vypadá prostorně, což by se u takového vozu nemuselo očekávat.
Samozřejmě, ani tak nemusíme věřit tomu, že se někdy Devel Sixteen stane produkční realitou, ale peníze zmůžou hodně a v Dubaji jejich nedostatkem obecně netrpí. A pokud lidé stojící za tímto projektem měli dost prostředků ma to, aby nechali Steva Morrise vyvinout jeden z nejbláznivějších motorů vůbec, co brání tomu, aby jiné kapacity v oboru „přinutili” překonat hranice možného i v jiných ohledech?
Devel Sixteen se v Dubaji ukázal hned ve dvou provedeních, dokonce i zevnitř. Všimněte si nápisu 5 000 na přídi...
Oproti původnímu konceptu vypadá předfinální verze Develu o poznání realističtěji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova