Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chce skalp Mercedesu X, ukázal nejluxusnější Amarok s 258koňovým V6
5.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci už loni posunuli svůj pick-up o patro výš, konkurence ale nespí. Právě té chtějí vystavět hráz verzí Aventura Exclusive, může stát až 2 miliony Kč.
S faceliftovaným Volkswagenem Amarok jsme se mohli seznámit již loni na jaře. VW tehdy zavelel k útoku na náročnější klientelu - autu dopřál motor V6, kvalitnější kabinu a na sklonku léta začal vše prodávat. Zájemci si nyní i u nás mohou vybírat mezi několika úrovněmi naladění třílitrového turbodieselu. Maximem přitom byla verze, která po většinu okolností počítá s 224 koňmi. Pokud ovšem využijete několikasekundového overboostu, máte pod pravou nohou koní dokonce 245.
Nevíme, s jakým úspěchem na trhu se setkala, ne ji ale zákazníci asi neřekli. VW má totiž pro autosalon ve Frankfurtu nachystané ještě výše posazené provedení, v jehož případě turbodiesel V6 dává dokonce 258 koní. Divize užitkových vozidel Volkswagenu pak zmiňuje i nárůst točivého momentu, konkrétní číslo ale do placu nedává. Stejně tak je neznámá jízdní dynamika, což ale ve výsledku není až tak překvapivé. Amarok Aventura Exclusive je totiž prozatím konceptem, i když rozhodně nejde o žádnou futuristickou studii.
Volkswagen nakonec dodává, že tento vůz je ukázkou budoucnosti, které se dočkáme, a tak je skutečně jen otázkou času, kdy se výkonnější a luxusněji vybavený Amarok dostane do výroby. Vše bude logicky otázkou poptávky, která se ale bude muset poprat s nemalými cenami. Už teď totiž Amarok startuje na 1 015 645 Kč, a to jde o provedení s 204 koňmi. Pokud jich chcete o dvacet více, musíte si připlatit skoro 180 tisíc korun.
Kromě toho, varianta DoubleCab Aventura již ve stávající nabídce je, byť „pouze“ s oněmi 224 koňmi a méně rozsáhlou standardní výbavou. I tak ovšem zaplatíte 1,43 milionu korun. Dá se tedy předpokládat, že provedení Aventura Exclusive by již zamířilo ke dvěma milionům korun, neboť kromě vyššího výkonu počítá standardně s exkluzivním žlutým lakem Turmeric Yellow Metallic či 19palcovými litými koly.
Dále tu máme záplavu chromových doplňků, čelní bi-xenony doprovázené LEDkami pro denní svícení nebo uzamykatelný a voděodolný kryt zadní korby. Dovnitř se pak nastěhovalo černé kožené čalounění se žlutými švy, sedadla stavitelná elektricky ve 14 směrech, zpětná kamera, navigace, černý strop či kůží obšitý volant. Stejně jako v případě exteriéru pak i zde lze počítat s chromovými detaily.
Prvků standardní výbavy tedy opravdu není málo, i proto se nejspíše Volkswagen s exkluzivním pick-upem na trh nehrne a nabídne jej až jako jistou alternativu Mercedesu třídy X, na jehož zahájení prodeje se taktéž čeká. S čím ovšem můžeme stoprocentně počítat již od jara příštího roku, to je provedení Dark Label, jenž bude k mání ve dvou úrovních - slabší nabídne 163 a silnější 204 koní.
Jelikož základní (tedy rozumějte onen slabší) VW Amarok V6 osazený šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol se u nás neprodává, dá se předpokládat, že místní nabídku doplní pouze druhá zmíněná varianta osazená kromě třílitrového turbodieselu také osmistupňovým automatem a systémem 4Motion. Výbavově bude vycházet z úrovně Comfortline, přihodí však matný lak Iridium Grey.
Kromě toho budou standardem 18palcová litá kola, matně černé kliky dveří a zpětná zrcátka či černý strop, koberečky a loga Dark Label v interiéru. Zveřejněna přitom byla již i cena pro německý trh, jenž startuje na sumě 33 174 Eur (cca 864 100 Kč), jde ovšem o částku bez DPH. Více si řekneme ve Frankfurtu, kde jsme zvědavi hlavně na zmínku o dostupnosti provedení Aventura Exclusive.
Volkswagen ve Frankfurtu představí dvě nové verze pick-upu Amarok. Zatímco Aventura Exclusive je zatím titulován jako konceptem, Dark Label zamíří na jaře příštího roku do prodeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva