Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dál hledá cestu, jak i v dnešní době uspět s MPV, sází na luxus, V6 a 300 koní
23.9.2019 | Petr Prokopec
MPV se v současnosti zdají být mrtvou větví vývoje. Řada automobilek je zcela opouští a nahrazuje SUV, o VW to ale neplatí. Z modelu Atlas zkouší vykouzlit nový minivan Viloran.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky, říká se. V automobilovém světě však toto pořekadlo v posledních letech přestalo platit, prakticky všichni zákazníci se začali hromadně vrhat po SUV. Na frak začaly dostávat všechny ostatní karosářské varianty, jednu to ale v podstatě zabilo. Z trhu kvůli nim mizí MPV a řada výrobců s nimi zcela skončila či skončí - jmenujme třeba Škodu a BMW. Přesto však existují automobilky, které jsou toho názoru, že i pro přibližovadla zaměřená především na rodinu je na trhu stále dostačující prostor. Pokud jej ovšem zastáváte rovněž, neměli byste se na novinku Volkswagenu příliš těšit.
Němci sice chystají nový model Viloran, nicméně poslat ho hodlají na čínský trh. A rozhodně se přitom nebudou držet zkrátka, neboť tato novinka rozhodně nekráčí ve stopách Touranu či Golfu Plus. Místo toho cílí na klientelu s vyššími příjmy, kterou ohromí nejen prostorností, ale také luxusem. Zároveň jej bude možné osadit jednotkami, ze kterých Brusel dostává osypky. A aby toho nebylo málo, pak delší model „lidového vozu“ postavený na platformě MQB nenajdete.
Oficiálně zatím novinka ještě představena nebyla, nově však byla nafocena při převozu prakticky bez maskování. Nepřekvapivě se pak objevily i neoficiální ilustrace, které pravděpodobně daleko od pravdy nebudou. Kromě toho je více než jisté, že Viloran vychází z konceptu SMV, jenž se letos na jaře ukázal v Číně. Víme tedy, že vůz bude od nárazníku k nárazníku měřit 5,1 metru, tedy o zhruba 60 centimetrů více než Volkswagen Atlas prodávaný kromě Číny také ve Spojených státech.
Do zámoří ovšem Viloran nedorazí, jakkoliv kromě největšího trhu světa jej můžeme čekat také v Rusku. K mání by měl být s dvojicí pohonných jednotek, kdy základ bude tvořit nafocené provedení 380 TSI osazené přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 220 koní. Nad něj se pak postaví 2,5litrový šestiválec VR6 EA390, který nabízí 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Standardem se v obou případech má stát osmistupňový automat, v tom druhém pak i pohon všech kol.
Vůz má nabídnout dostatek prostoru ve všech třech řadách, navíc kromě hladkého asfaltu poslouží také v lehčím terénu. Proto spíše než jako klasický minivan vypadá spíše jako crossover, a mimo jiné se pyšní také velkorysou světlou výškou. Na konkrétní data si taktéž budeme muset počkat, nejpozději do kantonského autosalonu, který odstartuje 22. listopadu. S ohledem na převoz nemaskovaného vozu se ale dá očekávat dřívější virtuální debut.
VW Viloran byl nachytán při převozu zcela bez maskování...
...realita se přitom bude velmi blížit neoficiálním ilustracím
Ostatně novince předcházel koncept SMV, který se ukázal na jaře v Šanghaji
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva