Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 2017: facelift je oficiálně venku, i s novým motorem 1,5 TSI Evo
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) VW oficiálně strhl plachtu ze svého bestselleru. Lehké designové změny doprovází podstatné technické novinky včetně nových motorů.
Po ranním úniku fotek faceliftovaného Volkswagenu Golf si nyní můžeme modernizaci wolfsburgského bestselleru představit se vší parádou. Jak jsme přitom zmínili již dříve, vizuální změny jsou velmi drobné - víceméně se totiž jedná o novou čelní masku a jiné nárazníky. V obou případech byl důraz kladen na vizuální rozšíření vozu a údajně „dechberoucí dojem“, načež tu máme chromový pásek ve spodní části masky či jinak stylizované sací otvory.
Zamířit můžeme na záď, kde mohou veškeré varianty standardně počítat s LEDkovými světly. Také zde byl přeprofilován nárazník, s novým designem počítají rovněž koncovky výfuku. Opomenout nesmíme ani na osvěžení palety barev karoserie či jiný design litých kol. Vše u vyšších úrovní výbavy uzavírá přesunutí radarového senzoru příplatkového tempomatu a přednárazového systému ze spodní části nárazníku za logo Volkswagenu.
V případě interiéru modifikacím vévodí dvě novinky, z nichž tou první je 12,3palcový virtuální kokpit. Ten stejně jako u modelů Audi či Volkswagenu Passat spadá do příplatkové výbavy, přičemž řidiči dává na výběr pět různých konfigurací včetně té, kde dominuje navigace. Ve standardu ovšem faceliftovaný Golf nadále počítá s analogovou konfigurací.
Dále tu máme změny týkající se středového displeje, kde byl dosavadní pětipalcový základ nahrazen u multimédií Composition Touch a Composition Colour 6,5palcovou obrazovkou. V případě variant Composition Media a Discover Media je již možné počítat s osmipalcovým displejem, vrcholná úroveň Discover Pro dostala 9,2palcový monitor.
Právě vrcholné provedení multimediálního systému je velkou novinkou pro celou značku, neboť faceliftovaný Golf jako první model Volkswagenu počítá s ovládáním pomocí gest. Zachováno ale zůstalo i to dotykové či hlasové, počítat lze i s konektivitou se systémy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Tuto technologii příští rok dostane i zbytek portfolia.
Po stránce bezpečnostní lze zmínit systém Traffic Jam Assist, který v rychlostech do 60 km/h počítá se semi-autonomním řízením. Dále tu máme technologii Emergency Assist schopnou nouzového zastavení, pokud řidič nevěnuje pozornost vozovce, vylepšené autonomní brzdy s detekcí chodců, automatické parkování či Trailer Assist usnadňující jízdu s přívěsem.
Po stránce motorické je největší novinkou příchod nového 1,5litrového přeplňovaného čtyřválce TSI Evo. Ten ve vrcholné formě produkuje 150 koní a 250 Nm točivého momentu, přičemž díky technologii deaktivace válců počítá s udávaným průměrem 4,9 l/100 km. Ještě úspornější pak bude varianta BlueMotion, která do vínku dostala 130 koní a má jezdit za 4,6 litru.
O jízdní dynamice těchto vozů se již Volkswagen nezmiňuje, zamířit tedy můžeme k provedení GTI. To nově produkuje u základní verze 230 koní namísto dosavadních 220, varianta GTI Performance pak do vínku dostala koní dokonce 245. Kromě šestistupňového manuálu lze přitom oba modely osadit nově vyvinutým sedmistupňovým automatem DSG.
Ani v tomto případě automobilka nedala k dispozici data týkající se akcelerace či nejvyšší rychlosti, ty bychom ale mohli očekávat již příští týden. Na autosalon v Los Angeles má totiž dorazit zcela nový VW e-Golf, který se prý pochlubí prodlouženým elektrickým dojezdem. Při té příležitosti by tedy značka mohla dále doodhalit ostatní modely.
Momentálně tak můžeme představení uzavřít zmínkou o prodejích, jenž odstartují ještě v prosinci tohoto roku. Automobilka přitom dodává, že nedojde k nárůstu i přes mnohem lepší specifikace. To je dáno rovněž faktem, že základem i nadále zůstává 1,2litrová benzinová jednotka TSI s 85 koňmi, která je spárována s pětistupňovým manuálem.
Dodat pak ještě můžeme, že provedení GTE se pozměnilo pouze vizuálně a uvnitř, jeho mechanika počítající s přeplňovanou jedna- čtyřkou a elektromotorem však zůstala nedotčena. Spekulace se pak týkají vrcholného provedení R (na fotkách je zatím jen výbava R-Line), jenž má dostat 20 koní navrch. Oficiálně však není nic potvrzeno.
Všechny prozatím odhalené verze faceliftovaného Volkswagenu Golf
Volkswagen Golf 2017 s paketem R-Line
Volkswagen Golf Variant 2017
Volkswagen Golf GTE 2017
Volkswagen Golf GTI 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva