VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji

Vizuální proměna eRka spočívá hlavně v novém čelním nárazníku a čelních světlech. K tomu posílil motor a automat má teď o stupeň navíc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji

22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vizuální proměna eRka spočívá hlavně v novém čelním nárazníku a čelních světlech. K tomu posílil motor a automat má teď o stupeň navíc.

Modernizace koncernových vozů postavených na platformě MQB se nám natáhla již na více než dva měsíce. K představení faceliftovaného Seatu Leon totiž došlo ve druhé polovině října, krátce po něm pak dorazila čtyřoká Škoda Octavia. Následně si německý koncern dal dva týdny pauzu, než vyrukoval s omlazeným Volkswagenem Golf. Ani to ovšem nebyl konec, neboť všechny tři značky začaly postupně z rukávu sypat další - především vrcholná sportovní - esa.

Po Leonu Cupra a Octavii RS si nyní můžeme představit nový Golf R. Ten dostal do vínku identické ústrojí jako na jaře faceliftované Audi S3, pročež tu máme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Tato porce míří na všechna čtyři kola, o přenos se pak vedle standardního šestistupňového manuálu stará také příplatkový sedmistupňový automat DSG.

Právě varianta osazená dvouspojkovou převodovkou doznala po stránce jízdní dynamiky i spotřeby největšího zlepšení, sprint na stovku totiž se třídveřovou karoserií zvládá již za 4,6 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než dříve. Normovaná spotřeba přitom klesla na 7 l/100 km. Kombík je o dvě deci paliva žíznivější, v případě manuálu pro změnu můžete počítat s nezměněným 5,1sekundovým zrychlením.

Po stránce vzhledové již není prakticky co představovat, danou službu za nás totiž již udělal standardní hatchback osazený paketem R-Line. Vůči němu najdeme u skutečného „eRka“ jen pár rozdílů. Abychom ale nemluvili jen tak do větru, dodáme, že facelift přinesl nové světlomety, zrevidovanou čelní masku a především jiné nárazníky s černými doplňky, které vozu dodávají na agresivitě.

Pokud ovšem po nejsilnějším Volkswagenu Golf v aktuální nabídce toužíte, budete muset sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Základ s manuálem a třídveřovou karoserií vás totiž vyjde na 40 675 Eur (cca 1 099 500 Kč). V případě DSG již „vysolíte“ 42 675 Eur (1 153 500 Kč), za pětidvířko se pak u obou variant připlácí 900 Eur (24 500 Kč).

Kombi je k dispozici pouze s automatem, jeho cena tedy startuje na 44 800 Eur (1,211 milionu korun). Osadit jej - stejně jako třídveřové nebo pětidveřové provedení - přitom můžete 19palcovými litými koly (standardem jsou osmnáctky), jenž vidíte na fotkách. V takové chvíli ovšem budete potřebovat ještě 815 Eur (22 500 Kč).


VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji - 1 - VW Golf R 2017 facelift prvni sada 01VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji - 2 - VW Golf R 2017 facelift prvni sada 02VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji - 3 - VW Golf R 2017 facelift prvni sada 03
Modernizovaný VW Golf R se ukázal jako třídvířko...

VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji - 4 - VW Golf R 2017 facelift prvni sada 04VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji - 5 - VW Golf R 2017 facelift prvni sada 05VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji - 6 - VW Golf R 2017 facelift prvni sada 06
...i kombi Variant, pro které je standardem převodovka DSG

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.