Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen jako by chtěl dokázat, že on ani jeho klíčový model nemusí být nudnou společností. A už tak hodně rychlé R učinil ještě rychlejším.
Občas se zdá, že žijeme v šíleném světě, kde je možné úplně všechno. Platí to i o automobilech, kdy kupříkladu stávající nabídka Volkswagenu Golf končí u verze GTI Clubsport S, která počítá až s 310 koňmi. A to je tu ještě provedení R disponující výkonem o deset koní nižším. Něco takového u kompaktního rodinného hatchbacku překvapí, stejně jako samotný fakt, že silnější GTI CS posílá svůj výkon pouze na přední nápravu, zatímco slabší R disponuje pohonem všech kol 4Motion.
Nedá se tedy říci, že by nabídka dlouholetého evropského bestselleru s těmito dvěma špičkami zívala nudou, přesto se Volkswagen rozhodl tak trochu srovnat hru a více výkonu dopřát verzi s pohonem obou os. Nešel na to sám, na pomoc si přizval firmu ABT Sportsline, svého dlouholetého dvorního tunera, která nedávno zaujala svou konverzí Golfu GTI Clubsport. Tomu nadělila 340 koní a 430 Nm, ani s tím se ale VW pro svou nabídku nespokojil.
Přichází tak s novou limitovanou edicí Golfu jménem R360S, která bude k mání v počtu 220 exemplářů. Z toho 165 kusů připadá na pětidveřový hatchback, dalších 55 pak na kombi Variant. V obou případech přitom výkon přeplňovaného dvoulitru vzrostl z 300 koní na 360, točivý moment pak byl navýšen z 380 na 460 Nm.
S touto posilou motorového prostoru dorazila také působivější jízdní dynamika, stovku tak Golf R360S zvládne za 4,7 sekundy. Pozoruhodné je, že vozu byl odstraněn omezovač rychlosti na obligátních 250 km/h, a tak R360S počítá s maximálkou navýšenou až na 265 km/h. Tyto hodnoty jsou přitom poplatné jak pro verzi osazenou šestistupňovým manuálem, tak i dvouspojkovým automatem.
Vyjma pohonné jednotky bylo zapracováno také na vzhledu, byť zde jde již jen o drobnosti typu „rychlého“ pruhu na kapotě, bočních grafických polepů či černě lakovaných litých kol. Mimo to nechybí loga R360S, standardní výbava pak počítá s adaptivním podvozkem DCC nebo zpětnou kamerou.
Krom omezené výroby má celá věc ještě jeden smutný aspekt - Golf R360S je určen je pro Švýcarsko, kde vás sice za rychlou jízdu i zavřou (pokud tedy za lynčování ostatními řidiči dožijete zatčení), extra výkonná auta tam ale mají rádi. Pochopitelně, nikdo vám nebrání si vůz koupit ve Švýcarsku a jezdit s ním zde, pro takový případ zmíníme i cenu. Taá startuje na částce 55 200 CHF (cca 1 368 000 Kč) za hatchback, kombi bude velmi pravděpodobně o nějakých třicet tisíc korun dražší. I přes tyto poměrně vysoké sumy se ale po celé edici zcela jistě jen zapráší, přímo VW tak výkonný Golf nebude nabízet každý den...
VW Golf R360S nově počítá s 360 koňmi. K mání je ovšem pouze ve Švýcarsku, navíc v limitovaném množství 220 exemplářů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:18 - Truck Daškam
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry