Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW I.D. Crozz je německá verze Kodiaqu Coupe, řekla toho na sebe víc
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta elektrického konceptu má 306 koní, dojezd 500 km a stovkou umí pod 6 sekund. Čtyři cestující ozáří hromada LEDek.
Loni v Paříži Volkswagen vykročil na cestu lemovanou elektrickým vedením. Tehdy to mohlo působit jako manévr na odlákání pozornosti od dieselového skandálu, je ale zřejmé, že s elektrifikací to VW myslí vážně. Už nám ukázali hatchback a minivan, nyní pro změnu přišla řada na SUV či crossover, chcete-li. Ten se pod názvem I.D. Crozz ukázal na autosalonu v Šanghaji, přičemž stejně jako předchozí varianty staví na modulární platformě MEB.
Stejný základ má také Škoda Vision E alias Kodiaq Coupe, přičemž stejně jako ji i SUV-kupé od Volkswagenu pohání dvojice elektromotorů. První s výkonem 102 koní roztáčí kola přední, druhý produkující 204 k má na starost zadní nápravu. Celkově přitom soustava dává 306 koní, s nimiž má zvládat 500kilometrový dojezd. Máme zde tedy úplně ty samé parametry jako u mladoboleslavského vozu.
Volkswagen byl ovšem ve své tiskové zprávě sdílnější, představit si tedy můžeme o trochu více technických parametrů. Zrychlení z klidu na stovku tak zabere méně než 6 sekund, lithium-iontové baterie přitom mají kapacitu 83 kWh. Kvůli takřka ideálnímu rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 došlo k jejich zasazení do podlahy mezi nápravami, z čehož má profitovat také ovladatelnost.
Přesná hmotnost I.D. Crozz zmíněna nebyla. Stejně jako zatím není jisté, kolik času zabere dobíjení. Pokud ovšem sáhnete po rychlodobíjecí stanici o kapacitě 150 kW, lze s 80% nabitím akumulátorů počítat za 30 minut - i tato data jsou přitom shodná s českým SUV, takže u něj to bude stejné.
To se ostatně týká také autonomního řízení, byť zde již nějaké odchylky najdeme. Škoda spoléhá spíše na pevně umístěné laserové a radarové senzory, zatímco I.D. Crozz dostal čtyři výsuvné laserové senzory, které se vysouvají z prosklené střechy. V souladu s aktivací autopilota přitom dojde ke změně podsvícení v kabině, mimo to je zasunut sloupek řízení.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který s produkční realitou nemá příliš mnoho společného - či si to alespoň myslíme. Máme zde totiž posuvné zadní dveře nebo výrazně sníženou střešní linii a nafouklé blatníky. VW přitom užil co nejkratších převisů, aby tak maximalizoval vnitřní prostor. Ač je tedy koncept kratší než Tiguan, uvnitř nabídne více místa.
Čelní LEDky jsou propojeny s autonomním řízením, zároveň počítají s adaptivní technikou. Diody pak najdeme také u koncových lamp, které zasahují do boků. Mimo to nechybí ani v interiéru, kde se s nimi počítá hlavně v oblasti panoramatické střechy. VW je přitom užil hlavně proto, aby byl v kabině vždy dostatek světla, což má zjednodušit ovládání pomocí gest.
Klasická tlačítka de facto nenajdete, místo toho slouží k ovládání panely zasazené do dveří. Dále tu máme 10,2palcový centrální displej, jemuž společnost dělá 5,8palcový digitální přístrojový štít. Dorazil i rozšířený head-up displej, tím nám ale tisková zpráva končí. Dodat tak jen můžeme, že první sériový elektromobil VW dorazí v roce 2020, přičemž koncepty se pouze inspiruje.
Volkswagen I.D. Crozz dostal do vínku prakticky tutéž techniku jako česká Škoda Vision E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB