Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW I.D. Crozz je německá verze Kodiaqu Coupe, řekla toho na sebe víc
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta elektrického konceptu má 306 koní, dojezd 500 km a stovkou umí pod 6 sekund. Čtyři cestující ozáří hromada LEDek.
Loni v Paříži Volkswagen vykročil na cestu lemovanou elektrickým vedením. Tehdy to mohlo působit jako manévr na odlákání pozornosti od dieselového skandálu, je ale zřejmé, že s elektrifikací to VW myslí vážně. Už nám ukázali hatchback a minivan, nyní pro změnu přišla řada na SUV či crossover, chcete-li. Ten se pod názvem I.D. Crozz ukázal na autosalonu v Šanghaji, přičemž stejně jako předchozí varianty staví na modulární platformě MEB.
Stejný základ má také Škoda Vision E alias Kodiaq Coupe, přičemž stejně jako ji i SUV-kupé od Volkswagenu pohání dvojice elektromotorů. První s výkonem 102 koní roztáčí kola přední, druhý produkující 204 k má na starost zadní nápravu. Celkově přitom soustava dává 306 koní, s nimiž má zvládat 500kilometrový dojezd. Máme zde tedy úplně ty samé parametry jako u mladoboleslavského vozu.
Volkswagen byl ovšem ve své tiskové zprávě sdílnější, představit si tedy můžeme o trochu více technických parametrů. Zrychlení z klidu na stovku tak zabere méně než 6 sekund, lithium-iontové baterie přitom mají kapacitu 83 kWh. Kvůli takřka ideálnímu rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 došlo k jejich zasazení do podlahy mezi nápravami, z čehož má profitovat také ovladatelnost.
Přesná hmotnost I.D. Crozz zmíněna nebyla. Stejně jako zatím není jisté, kolik času zabere dobíjení. Pokud ovšem sáhnete po rychlodobíjecí stanici o kapacitě 150 kW, lze s 80% nabitím akumulátorů počítat za 30 minut - i tato data jsou přitom shodná s českým SUV, takže u něj to bude stejné.
To se ostatně týká také autonomního řízení, byť zde již nějaké odchylky najdeme. Škoda spoléhá spíše na pevně umístěné laserové a radarové senzory, zatímco I.D. Crozz dostal čtyři výsuvné laserové senzory, které se vysouvají z prosklené střechy. V souladu s aktivací autopilota přitom dojde ke změně podsvícení v kabině, mimo to je zasunut sloupek řízení.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který s produkční realitou nemá příliš mnoho společného - či si to alespoň myslíme. Máme zde totiž posuvné zadní dveře nebo výrazně sníženou střešní linii a nafouklé blatníky. VW přitom užil co nejkratších převisů, aby tak maximalizoval vnitřní prostor. Ač je tedy koncept kratší než Tiguan, uvnitř nabídne více místa.
Čelní LEDky jsou propojeny s autonomním řízením, zároveň počítají s adaptivní technikou. Diody pak najdeme také u koncových lamp, které zasahují do boků. Mimo to nechybí ani v interiéru, kde se s nimi počítá hlavně v oblasti panoramatické střechy. VW je přitom užil hlavně proto, aby byl v kabině vždy dostatek světla, což má zjednodušit ovládání pomocí gest.
Klasická tlačítka de facto nenajdete, místo toho slouží k ovládání panely zasazené do dveří. Dále tu máme 10,2palcový centrální displej, jemuž společnost dělá 5,8palcový digitální přístrojový štít. Dorazil i rozšířený head-up displej, tím nám ale tisková zpráva končí. Dodat tak jen můžeme, že první sériový elektromobil VW dorazí v roce 2020, přičemž koncepty se pouze inspiruje.
Volkswagen I.D. Crozz dostal do vínku prakticky tutéž techniku jako česká Škoda Vision E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch