Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut
15.4.2019 | Petr Prokopec
Volkswagenu šlo dosud vyčítat leccos, neoriginalita to ale nebyla. V případě konceptu jeho nejnovějšího SUV pro sedm to ale neplatí, hned několik jeho nápadů už jsme viděli jinde.
Volkswagen nepředstavuje na autosalonu v Šanghaji pouze nová SUV-kupé, ale také elektrický koncept ID Roomzz. Automobilka přitom již uvedla, že jde o předobraz sériového modelu, který se v roce 2021 objeví v prodeji. Vůbec prvním trhem, kam zamíří, ovšem nebude jakákoliv evropská země, nýbrž Čína. Vlastně by nás tak nemuselo překvapit, že Volkswagen při vývoji tohoto vozu šel do jisté míry po stejné cestě, po které obvykle kráčí značky ze země s velkou zdí - s vlastními nápady si hlavu nedělal.
Zvenčí je ID Roomzz do značné míry svůj, pokud něco takového o vozech s alternativním pohonem lze říci. Elektrifikace zkrátka vyžaduje optimalizaci karoserie, designérům tak vlastně nezbývá mnoho prostoru pro odlišení jednotlivých modelů. Pokud by tedy na přídi chybělo logo Volkswagenu a specifická vizualizace čelní masky, nejspíše by nikdo nepoznal, že jde o vůz německé značky. Vzadu pak vlastně nemusí dojít ani na to, celý panel je totiž skrze LEDky plně programovatelný přes telefon.
Novinka se natáhla na 4 915 milimetrů do délky, 1 890 mm do šířky a 1 760 mm do výšky. Mimo to disponuje rozvorem 2 965 mm, na který automobilka instalovala pouhou čtveřici sedadel. V jejich případě navíc byl zvolen inovativní přístup, jenž umožňuje otočení křesel o 25 stupňů. Cestující se tak mohou navzájem lépe bavit. Mimo to lze opěradla i sklopit, včetně těch předních, to však až poté, co řidič stiskne na pět sekund logo VW na volantu, jenž aktivuje autonomní řízení úrovně SAE4.
Interiér jako celek značně připomíná Teslu Model 3 a dříve neviděná není ani palubní deska. Cestou rozměrného digitálního panelu schovaného za proskleným krytem rády kráčí čínské elektrické start-upy. Při pohledu na pedály s vizualizací přehrávání či pauzy si pak nejspíše většina lidí vzpomene na letitý Renault Twingo, kromě toho se dané provedení již hezky dlouho vyskytuje i na trhu s tuningovými doplňky. Němci tak skutečně nejdou originální cestou.
Automobilka již uvedla - bohužel bez upřesnění termínu - že elektrické SUV později zamíří také na americký trh. V Evropě jej ovšem nemáme očekávat, a to kvůli jeho velikosti. Zákazníci na starém kontinentu totiž preferují kompaktní tvary. Neznamená to ovšem, že by se museli bez elektrického SUV obejít. Rodina ID bude mnohačlenná, Evropa se tak dočká produkční verze konceptu ID Crozz. Ten se taktéž ukázal v Šanghaji, ovšem před dvěma lety.
My se pak od vzhledu můžeme přesunout k technice, která ovšem asi jen stěží bude hrozbou pro Teslu Model X, jíž Volkswagen vnímá jako přímou i největší konkurenci. Baterie mají totiž kapacitu „pouze“ 82 kWh, vystačit pak mají na 450 km. To je s Teslou srovnatelné, nikoho ale asi neohromí akcelerace z klidu na stovku za 6,6 sekundy či nejvyšší rychlost 180 km/h. O trochu zajímavější je pak skutečnost, že při využití rychlodobíjecí stanice s výkonem 150 kW máte 80 % kapacity k dispozici za 30 minut.
Lze dodat, že pohon má na starosti dvojice elektromotorů, především pak ten zadní disponující 204 koňmi. Mimo to má ID Roomzz ještě přední elektromotor s polovičním výkonem, celkově pak soustava produkuje 306 koní. Zmínit ještě můžeme pouze materiál zvaný AppleSkin, kterým VW nahradil polymery užívané na výrobu sedadel. Zda se ale zrecyklované slupky jablek dostanou do produkce, není jisté.
Koncepční Volkswagen Roomzz se ukázal před šanghajským debutem, jeho interiér však není tak originální, jak automobilka naznačuje
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva