VW jde proti proudu, ukázal nový luxusní model pro segment, který všichni opouští

Pokud dnes nějaký výrobce představí nový rodinný model s vyšší stavbou, prakticky pokaždé jde o SUV, neboť právě těm doba přeje. VW ale věří, že v případě modelu Viloran uspěje i s MPV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW jde proti proudu, ukázal nový luxusní model pro segment, který všichni opouští

8.11.2019 | Petr Prokopec

Pokud dnes nějaký výrobce představí nový rodinný model s vyšší stavbou, prakticky pokaždé jde o SUV, neboť právě těm doba přeje. VW ale věří, že v případě modelu Viloran uspěje i s MPV.

Čínský trh sice již déle než rok slábne, přesto pro většinu automobilek zůstává stěžejním. Mezi ně nepřekvapivě patří i Volkswagen, který v této zemi jen od začátku loňského roku představil hned 14 nových modelů. V této kadenci navíc Němci nehodlají přestat, neboť již za pár dnů odhalí na autosalonu v Kantonu nové SUV Tacqua. Mnohem zajímavější však je novinka zvaná Viloran, která se na oficiálních obrázcích ukázala už nyní. Patří totiž do kategorie MPV.

Volkswagen se tedy na první pohled rozhodl jít proti proudu, neboť skomírající segment MPV už léta všichni opouští a kdysi úspěšné modely nahrazují novými SUV. Přesto jeho postup dává smysl, neboť i Viloran míří primárně opět do Číny, kde jsou velká MPV schopná uvézt i početnější rodinu stále v kurzu. A platí to tím spíše, čím luxusnější jsou. Právě na tento aspekt se tedy Němci hodlají zaměřit a zaujmout chtějí i motorovým prostorem, kde rozhodně nelze očekávat maloobjemové agregáty.

Dostupné informace jsou zatím omezené, víme ale, že Viloran má na délku narůst až na 5,3 metru do délky, čímž téměř o půl metru přesáhne evropský Sharan. Skutečně tedy půjde o největší koncernový model, jaký je postaven na modulární platformě MQB.

Automobilka v základu nabídne přeplňovaný dvoulitr s výkonem 220 koní. Vrchol nabídky pak bude okupovat nový 2,5litrový šestiválec VR6, v jehož případě lze počítat s 300 koňmi výkonu. Standardem bude v obou případech automatická převodovka, pohon všech kol však dostane pouze silnější varianta. S hybridizací či elektrifikací se pak v tomto případě nepočítá, neboť VW nabídne Číně do konce roku 2020 deset „alternativních“ novinek.

Dodat už jen lze, že Viloran na sebe vzal podobu spíše sportovně střiženého velkého kombíku na chůdách než typického MPV. Nicméně jeho zařazení do aktuálně stále méně populárního segmentu potvrzuje řada detailů, jako jsou třeba posuvné zadní boční dveře usnadňující nastupování i vystupování z třetí řady sedadel. Stejně tak se počítá i se zvýšenou střešní linií, cestující uvnitř tedy rozhodně trpět nebudou.

Více si řekneme nejpozději za dva týdny, kdy Volkswagen ukáže nový Viloran naživo. Zvědavi jsme přitom na seznam standardní výbavy, který nejspíše v tomto případě bude pomalu stejně dlouhý jako vůz sám. Logicky se tak ovšem dá očekávat, že po stránce cenové nízko nezamíří a Volkswagenu bude generovat spíše zisk než vysoké prodeje.


VW jde proti proudu, ukázal nový luxusní model pro segment, který všichni opouští - 1 - VW Viloran 2019 oficialni ilustrace prvni 01VW jde proti proudu, ukázal nový luxusní model pro segment, který všichni opouští - 2 - VW Viloran 2019 oficialni ilustrace prvni 02
VW jde proti proudu, ukázal nový luxusní model pro segment, který všichni opouští - 3 - VW Viloran 2019 oficialni ilustrace prvni 03VW jde proti proudu, ukázal nový luxusní model pro segment, který všichni opouští - 4 - VW Viloran 2019 oficialni ilustrace prvni 04
Luxusní MPV Volkswagen Viloran se ukázalo na prvních oficiálních obrázcích, v dnešní době jde o velmi neobvyklou novinku

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše