Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby?
3.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilky je ve stále lepší kondici a roste ji také sebevědomí. Ve hře je tak i stále více sportovních derivátů, včetně toho nejmenšího.
Není tomu dlouho, co jsme naznačili, že Volkswagen se nejspíše již definitivně otřepal z následků kauzy Dieselgate. Pravda, stále ještě nejsou dořešeny některé právní spory a je jisté, že v rámci skandál bude zasahovat do firemního rozpočtu ještě pár let. Nicméně většina pokut již byla zaplacena, většina problémů vyřešena a automobilka tedy může znovu expandovat i v těch teritoriích, kde to ještě donedávna bylo z finančních i politických důvodů nemyslitelné - tedy ve sportovním segmentu.
Realitou by se tedy měl stát kdysi k ledu odstavený, ale znovu obnovený projekt Golfu R420, spolu s ním zdroje zevnitř automobilky zmiňují také výrobu několika prototypů Volkswagenu Polo R. Ty na svět přišly poměrně snadno, neboť faceliftované Polo GTI již neužívá 1,8litrový motor, ale dvoulitr. Tedy stejně objemnou jednotku jako Golf R, navíc spadající do téže rodiny, jen disponující nižším výkonem.
Ralf Kölling, šéf divize malých vozů značky, prozradil, že problémem není ani „nedostatek prostoru pro extra chlazení“, jež by s ohledem na zvýšení výkonu bylo třeba implementovat. Navíc je platforma MQB uzpůsobena i pohonu všech kol, jakkoliv se v případě Volkswagenu Polo jedná o verzi A0, tedy menší verzi, než jakou používá Golf.
Problémem ovšem je, že navýšení výkonu a nahrazení pohonu předních kol systémem 4Motion by zvedlo cenu i hmotnost. Proto ony prototypy měly vzniknout jen proto, aby se vedení automobilky mohlo lépe rozhodovat, nikoliv jako definitivní potvrzení sériové výroby. Aktuálně tedy není jisté, zda Polo R dorazí, o dobré kondici VW ale daný krok svědčí.
Potvrzuje to ostatně i řada dalších indicií, dle kterých by právě motor naladěný na 300 i více koní měl zamířit také pod kapoty různých modelů od Seatu a Škody. Není asi třeba dodávat, že povětšinou se jedná o crossovery a SUV, které dnes táhnou daleko více než třeba Scirocco, jenž se má dočkat nepřímého nástupce v podobně Volkswagenu T-Roc R.
Volkswagen Polo R se již ukázal na neoficiální ilustraci...
...použít by přitom měl techniku, jakou dostal do vínku Golf R
Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 58 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva