VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky

Dávný sen Volkswagenu nabízet opět lidové auto, se blíží zhmotnění. Podle očekávání nemíří primárně do Evropy a Volkswagen to tak úplně nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky

2.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dávný sen Volkswagenu nabízet opět lidové auto, se blíží zhmotnění. Podle očekávání nemíří primárně do Evropy a Volkswagen to tak úplně nebude.

Jednou z priorit koncernu VW Group bylo a je vytvoření konkurence pro Dacii. Původně jí přitom měla být Škoda, ta se ale postupem času vyprofilovala ve výše postaveného výrobce. Její ceny pak sice na jedné straně nejsou tak vysoké jako u Volkswagenu, nicméně na stranu druhou rumunskou automobilku výrazně převyšují. Koncern tak sice může počítat s poměrně vysokou marží, nicméně opanování spodních pater trhu se zatím zdálo být v nedohlednu.

Nyní se ovšem začalo objevovat světlo na konci tunelu. Na světě jsou totiž obrázky z patentového úřadu, na nichž si můžeme prohlédnout nový malý levný vůz, za kterým stojí právě koncern Volkswagen. Ryzí VW to ale zdaleka nebude, půjde o docela bizarní slepenec, na kterém se jako třešinka na dortu objeví emblém Seatu. Ani ten ale nebude takový, jak jej známe, jde o trochu jinak stylizované písmeno „S“. Proč to všechno?

Abychom vše osvětlili, musíme se vrátit zpět do loňského roku. Tehdy VW ohlásil novou spolupráci se značkou JAC, jejíž podstatou je výroba levných elektromobilů. Obě strany přitom původně souhlasili s tím, že joint venture ponese čínský název, ale poté se Volkswagen rozmyslel a oznámil, že požaduje užití jména Seat. Tuto snahu ale ihned zhatila čínská vláda, dle které je použití čínského názvu nezbytné.

Záhy se tedy objevila spekulace, že by VW pro joint venture použil čínské označení Seatu, a sice Xiyate. Nakolik byl tento záměr reálný, nevíme, nicméně první snímek z výstavby továrny, kde je vidět i cedule s logem značky, kterým je právě velké „S“. Na první pohled vypadá jako to od Seatu, ovšem v detailech můžeme zaznamenat odchylku. A podle posledních informací vůz opravdu ponese značku Xiyate a logo, které si se Seatem každý spojí, ale Seatu ve skutečnosti nepatří.

Název firmy ale už nechme být a místo toho se podívejme na první vlaštovku, která bude pod ochrannými křídly joint venture vyráběna. Jak již bylo zmíněno, na světě jsou první ilustrace z patentového úřadu. Ty přitom nápadně připomínají snímky již prodávaného elektromobilu, za kterým taktéž stojí JAC, a sice modelu iEV7S. O náhodu nejde, joint venture totiž skutečně startuje svůj byznys vozem, který je pouze jinak značenou variantou čínského originálu. Vůči němu se pak liší ještě v předních a zadních partiích.

Na jedné straně není překvapivé, že Němci převzali projekt se vším všudy. JAC iEV7S je na čínský automobil hodnoceno poměrně dobře, přičemž chvála míří především k platformě a hnacímu ústrojí, jenž produkuje 116 koní, 270 Nm točivého momentu a zvládne urazit 280 kilometrů na jedno nabití. To jsou slušné parametry, jimiž nyní VW může disponovat bez výraznějších nákladů.

Aby navíc cena byla udržena opravdu na minimu, nebyla převzata pouze mechanika, ale také řada panelů karoserie. Uvnitř se pak pro změnu měnily pouze detaily jako třeba výdechy klimatizace, jinak však taková architektura palubní desky rovněž neprošla radikální změnou. Pokud tedy projekt bude úspěšný, může si VW mnout ruce, tohle ho moc stát nemohlo.

Otázkou ale je, zda s úspěchem je možné počítat či nikoliv. Cena vozu, která v případě JAC po dotacích činí 119 500 yuanů (cca 385 300 Kč) je sice na elektrické auto nízká, absolutně nízká ale není. A použití značky Seat je také velkým otazníkem - v Číně je sice známýá(což dokazuje i onen překlad. VW Group toho sice chtěl dříve dosáhnout, snaha nabízet španělské vozy jako prémiové však nevyústila v zájem zákazníků.

Nově se jede dle zcela nového receptu, přítomny jsou navíc nové ingredience. Opětovné uvedení Seatu jako pro změnu levné značky na čínský trh by tak mohlo již klapnout, zvláště když u toho bude elektrický pohon a nízká cena. Ověřit si to ale nejspíše budeme moci až někdy v příštím roce, kdy by již mohly být na světě první rozumné prodejní výsledky.


VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 1 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 01VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 2 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 02VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 3 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 03VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 4 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 04VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 5 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 05VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 6 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 06VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 7 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 07VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 8 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 08
VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 9 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 09VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 10 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 10
Podívejte se, kterak se již nabízený JAC iEV7S podobá chystanému levnému elektromobilu Volkswagenu...

VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky - 11 - VW-JAC levny elektromobil pro Cinu 2018 patentove obrazky 11
...jenž bude prodáván pod logem počínštělého Seatu

Zdroj: Car News China

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.