Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má konečně levné auto. Není ale tak úplně jeho, „ohne” pro něj logo dceřinky
2.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dávný sen Volkswagenu nabízet opět lidové auto, se blíží zhmotnění. Podle očekávání nemíří primárně do Evropy a Volkswagen to tak úplně nebude.
Jednou z priorit koncernu VW Group bylo a je vytvoření konkurence pro Dacii. Původně jí přitom měla být Škoda, ta se ale postupem času vyprofilovala ve výše postaveného výrobce. Její ceny pak sice na jedné straně nejsou tak vysoké jako u Volkswagenu, nicméně na stranu druhou rumunskou automobilku výrazně převyšují. Koncern tak sice může počítat s poměrně vysokou marží, nicméně opanování spodních pater trhu se zatím zdálo být v nedohlednu.
Nyní se ovšem začalo objevovat světlo na konci tunelu. Na světě jsou totiž obrázky z patentového úřadu, na nichž si můžeme prohlédnout nový malý levný vůz, za kterým stojí právě koncern Volkswagen. Ryzí VW to ale zdaleka nebude, půjde o docela bizarní slepenec, na kterém se jako třešinka na dortu objeví emblém Seatu. Ani ten ale nebude takový, jak jej známe, jde o trochu jinak stylizované písmeno „S“. Proč to všechno?
Abychom vše osvětlili, musíme se vrátit zpět do loňského roku. Tehdy VW ohlásil novou spolupráci se značkou JAC, jejíž podstatou je výroba levných elektromobilů. Obě strany přitom původně souhlasili s tím, že joint venture ponese čínský název, ale poté se Volkswagen rozmyslel a oznámil, že požaduje užití jména Seat. Tuto snahu ale ihned zhatila čínská vláda, dle které je použití čínského názvu nezbytné.
Záhy se tedy objevila spekulace, že by VW pro joint venture použil čínské označení Seatu, a sice Xiyate. Nakolik byl tento záměr reálný, nevíme, nicméně první snímek z výstavby továrny, kde je vidět i cedule s logem značky, kterým je právě velké „S“. Na první pohled vypadá jako to od Seatu, ovšem v detailech můžeme zaznamenat odchylku. A podle posledních informací vůz opravdu ponese značku Xiyate a logo, které si se Seatem každý spojí, ale Seatu ve skutečnosti nepatří.
Název firmy ale už nechme být a místo toho se podívejme na první vlaštovku, která bude pod ochrannými křídly joint venture vyráběna. Jak již bylo zmíněno, na světě jsou první ilustrace z patentového úřadu. Ty přitom nápadně připomínají snímky již prodávaného elektromobilu, za kterým taktéž stojí JAC, a sice modelu iEV7S. O náhodu nejde, joint venture totiž skutečně startuje svůj byznys vozem, který je pouze jinak značenou variantou čínského originálu. Vůči němu se pak liší ještě v předních a zadních partiích.
Na jedné straně není překvapivé, že Němci převzali projekt se vším všudy. JAC iEV7S je na čínský automobil hodnoceno poměrně dobře, přičemž chvála míří především k platformě a hnacímu ústrojí, jenž produkuje 116 koní, 270 Nm točivého momentu a zvládne urazit 280 kilometrů na jedno nabití. To jsou slušné parametry, jimiž nyní VW může disponovat bez výraznějších nákladů.
Aby navíc cena byla udržena opravdu na minimu, nebyla převzata pouze mechanika, ale také řada panelů karoserie. Uvnitř se pak pro změnu měnily pouze detaily jako třeba výdechy klimatizace, jinak však taková architektura palubní desky rovněž neprošla radikální změnou. Pokud tedy projekt bude úspěšný, může si VW mnout ruce, tohle ho moc stát nemohlo.
Otázkou ale je, zda s úspěchem je možné počítat či nikoliv. Cena vozu, která v případě JAC po dotacích činí 119 500 yuanů (cca 385 300 Kč) je sice na elektrické auto nízká, absolutně nízká ale není. A použití značky Seat je také velkým otazníkem - v Číně je sice známýá(což dokazuje i onen překlad. VW Group toho sice chtěl dříve dosáhnout, snaha nabízet španělské vozy jako prémiové však nevyústila v zájem zákazníků.
Nově se jede dle zcela nového receptu, přítomny jsou navíc nové ingredience. Opětovné uvedení Seatu jako pro změnu levné značky na čínský trh by tak mohlo již klapnout, zvláště když u toho bude elektrický pohon a nízká cena. Ověřit si to ale nejspíše budeme moci až někdy v příštím roce, kdy by již mohly být na světě první rozumné prodejní výsledky.
Podívejte se, kterak se již nabízený JAC iEV7S podobá chystanému levnému elektromobilu Volkswagenu...
...jenž bude prodáván pod logem počínštělého Seatu
Zdroj: Car News China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva