Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má technické potíže s novým Golfem. Premiéru odkládá, zpozdí to i Octavii IV
14.3.2019 | Petr Prokopec
Golf osmé generace se dle plánů VW posunout výše, jenže právě to způsobuje Němcům problémy. V prodeji se tak má objevit až na začátku roku 2020, Octavia ještě později.
Během posledních týdnů byl při testech několikrát nachytán Volkswagen Golf osmé generace s minimem maskování. Zdálo se tak, že virtuální premiéra je již za rohem, ačkoliv výstavní debut byl plánován až na domácí autosalon ve Frankfurtu letos na podzim. Samotná výroba však měla odstartovat v červenci, dubnová či květnová premiéra by tak dávala smysl. Nic z toho ale již neplatí, neboť Volkswagen má s hatchbackem nečekané technické problémy a jeho debut musí odložit.
Zde zdrojů ze zákulisí se zdá, že Volkswagen doplácí na svou snahu posunout Golf výše, na úroveň Mercedesu třídy A. Stejně jako třícípá hvězda měla se totiž i novinka z Wolfsburgu měla posunout k vyšší úrovni digitalizace, navíc by pak jako první vůz VW disponovala i stálým připojením k internetu. To by umožnilo online opravy některých funkcí, stejně jako by uživatelé získali svůj vlastní profil, díky kterému by docházelo k nastavení volantu, sedadel, klimatizace, navigace nebo audio systému ještě před prvním otevřením dveří.
Komplexnost této pokročilé technologie je však oříškem, jenž se Volkswagenu nedaří dokonale rozlousknout. Golf se tedy na Frankfurtu neobjeví, místo toho bude debutovat až několik týdnů po ukončení samotné show. Díky tomu si ale na jeho příchod do showroomů opravdu hezky dlouho počkáme, neboť první kusy si zákazníci převezmou až zkraje příštího roku. Výrobci automobilů totiž na rozdíl třeba od takových filmových distributorů nepovažují Vánoce za zrovna požehnanou dobu.
„Myslíme si, že je daleko lepší přijít naplno s ofenzivou na počátku příštího roku. Nemá to žádnou spojitost s výrobou. Je to obchodní rozhodnutí, neboť je nesmyslné vytáhnout nový vůz v době, kdy mu nikdo nevěnuje žádnou pozornost,“ uvedl k odkladům prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Zároveň dodal, že odklady VW nakonec zabil hned dvě mouchy jednou ranou, neboť během separátní premiéry se nový Golf nebude dělit o pozornost publika s konkurencí.
Tento boj naopak čeká elektrickou novinku I.D. Neo, jenž se dle původních plánů měla objevit několik před Golfem. Nově však bylo rozhodnuto, že bude debutovat ve Frankfurtu jako náhrada za Golf. O pozornost by ale neměl mít nouzi, přece jen se jedná o novinku s nemalým potenciálem.
Pro nás je pak zajímavé i to, že zpoždění Golfu bude mít vliv na příchod nové generace Škody Octavia. Ne snad, že by byl koncern VW ochoten nadělit českému modelu stejnou techniku, dříve než Golf ale debutovat nebude moci. Čekejme tedy premiéru nejspíše až na podzim letošního roku a začátek prodejů přibližně za rok - původně se vše mělo odehrát o několik měsíců dříve.
Nový VW Golf byl sice nafocen prakticky bez maskování, brzkou premiéru to ale neznačí. Němci mají problémy s vývojem, a tak oficiální odhalení i začátek prodejů odložili
Problémy se tak zprostředkovaně dotknou i nové Octavie, jejíž příchod bude též odložen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva