VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší

Multivan PanAmericana dostal do vínku ochranné lemy karoserie, zvýšený podvozek či pohon 4Motion. K mání je i s novým dieselem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší

20.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Multivan PanAmericana dostal do vínku ochranné lemy karoserie, zvýšený podvozek či pohon 4Motion. K mání je i s novým dieselem.

Na loňském autosalonu ve Frankfurtu představil Volkswagen řadu novinek. Mezi nimi figuroval i koncept Multivanu, jenž byl pod názvem PanAmericana uzpůsoben k transportu motocyklů. Mimo to hodlal zájemce ohromit i luxusem, zatímco pod kapotou odváděl svou práci dvoulitrový turbodiesel naladěný na 204 koní a spřažený se sedmistupňovým automatem DSG. Volkswagen přitom již tehdy zmínil, že plánuje limitovanou sériovou produkci tohoto provedení.

Na její příchod jsme si ovšem museli počkat celý rok, přičemž namísto v Paříži bude sériový Multivan PanAmericana debutovat na veletrhu užitkových vozů v německém Hannoveru. Ten startuje za dva dny, k virtuálnímu představení ovšem došlo již dnes. Pokud ovšem patříte mezi zmiňované milovníky jednostopých strojů, pak vás produkční verze asi příliš nepotěší - na motorku uvnitř nově není místo.

Ve všech ostatních ohledech by ale PanAmericana zaujmout mohla, zvláště pokud s ní hodláte vyrážet za dobrodružstvím i mimo zpevněný asfalt. Pro tyto účely zde totiž máme ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu, nástavce bočních prahů či lemy ve spodku karoserie, jenž mají vůz chránit před kamínky. Dále došlo ke zvýšení podvozku o 20 milimetrů a instalaci pohonu všech kol 4Motion.

Dovnitř se pro změnu již ve standardu nastěhovalo dvoubarevné čalounění Alcantarou, za příplatek je ovšem možné sáhnout po pravé kůži. Nechybí ani automatická klimatizace Climatronic či hliníkové koberečky napříč celou podlahou, zatímco řidič má k dispozici vyhřívaný volant či ozdobné pedály. K dispozici je přitom hned sedm pohonných jednotek, a sice pět dieselů a dva benziny.

Novinkou v této selekci se stává TDI naladěné na 114 koní, jenž má dle Volkswagenu zaručit ideální kompromis mezi nízkou spotřebou a dobrou dynamikou. Prodej startuje v Německu již nyní, přičemž zákazníci mohou sáhnout nejen po verzi 4Motion, jenž je k dispozici od 54 983,95 Eur (cca 1 486 500 Kč), ale také po variantě s pohonem předních kol (47 552,40 Eur/1 285 300 Kč).


VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší - 1 - VW Multivan PanAmericana 2016 prvni sada 01VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší - 2 - VW Multivan PanAmericana 2016 prvni sada 02VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší - 3 - VW Multivan PanAmericana 2016 prvni sada 03VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší - 4 - VW Multivan PanAmericana 2016 prvni sada 04VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší - 5 - VW Multivan PanAmericana 2016 prvni sada 05VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší - 6 - VW Multivan PanAmericana 2016 prvni sada 06
Nový VW Multivan PanAmericana se na rozdíl od konceptu již nezaměřuje na motorkáře, ale spíše na výlety v luxusu mimo zpevněný asfalt

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.