Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úsporná verze faceliftovaného Golfu 7 skutečně nebude mít diesel a nebude to tříválec. Docela „plnotučný” motor má přesto oslnit skvělou spotřebou.
Před několika málo dny se ve Vídni uskutečnil osmatřicátý ročník motorářského sympozia, kde Volkswagen představil nový litrový tříválec TGI uzpůsobený ke spalovaní zemního plynu. Trochu v jeho stínu se v rakouské metropoli ukázala nová verze 1,5litrové jednotky TSI, které málokdo věnoval pozornost, my jsme ji ale označili za tu důležitější. Představuje totiž budoucnost pohonných jednotek všech kompaktů koncernu VW a pokud jste měli pocit, že je to budoucnost vzdálená, vyvedeme vás z omylu.
Nyní víme, že se tento motor ještě letos objeví pod kapotou nového Golfu BlueMotion, tedy úsporné verze tohoto modelu. Ten dosud používal diesel či tříválec, VW ale míří elektrickým směrem a projeví se to už na této blízké novince. Dostane tedy motor 1,5 TSI, na úsporný model pozoruhodně velkou a výkonnou jednotku, ovšem právě své „jemně hybridní” verzi. Zprvu v té úplně „nejjemnější”, přesto nabídne zajímavé parametry.
Teď známe i konkrétní hodnotu spotřeby resp. emisí CO2. Ty budou činit 104 gramů na kilometr, což odpovídá spotřebě 4,48 litru benzinu na 100 km. Tohle číslo vás nemusí ohromit, ale vypočítáno je už podle nové, náročnější a realističtější normy WLTP a nezapomeňme - bavíme se o autě s „normálním” benzinovým motorem o objemu 1,5 litru, žádném tříválcovém dieselu nebo podobném zvěrstvu.
O dynamice se zatím automobilka nezmiňuje, data spojená s pohonným ústrojím ale do placu dala. Víme tedy, že 1,5litrový čtyřválec byl odladěn na 130 koní, jenž standardně přenáší na přední kola automat DSG. Součástí kompletu je i lithium-iontová baterie, ta však zatím skutečně není určena k jízdě čistě na elektřinu. Místo toho má na starosti palubní elektroniku při vypnutí agregátu.
K deaktivaci pohonné jednotky dochází v rychlostech do 130 km/h, a to okamžitě ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu. Právě v té chvíli přichází ke slovu lithium-iontový akumulátor, který je regulován tzv. Q-diodou. Ta upravuje tok energie mezi touto baterií a standardní olověnou jíž verze BlueMotion sdílí se základním VW Golf.
Právě tento systém se postará o snížení spotřeby skoro o 10 procent, do budoucna (zřejmě až v osmé generaci Golfu) jej navíc má následovat o něco méně „jemné” hybridní řešení se startérem-generátorem, které zvládne i pohyb v nízkých rychlostech a podporu akcelerace, což by mělo spotřebu dále citelně snížit. VW má tohle řešení hotové už dnes, zatím je ale moc drahé s ohledem na konkurenceschopnou prodejní cenu a potřebu koncernu snižovat průměrné emise CO2 kvůli pokutám za nadlimitní hodnoty odváděným EU.
Zahájení prodeje novinky je naplánováno na letošní léto a když už přišla řeč na cenu, dodejme, že ta zatím není známa. Velmi pravděpodobně ale naroste nad 554 900 Kč, za které je dnes k dispozici základní Golf vybavený 1,5litrovým motorem, automatem DSG a úrovní výbavy Comfortline. Ta zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či rádio Composition Colour, nikoliv však všechny myslitelné systémy vedoucí ke snížení spotřeby paliva...
Nový VW Golf BlueMotion chce jezdit za 4,5 l/100 km, k čemuž mu má dopomoci lithium-iontová baterie pohánějící palubní elektroniku při odpojení 1,5litrové pohonné jednotky. V tabulkách si můžete projít technické parametry aktuálně prodávaného modelu s motorem 1,5 TSI o výkonu 150 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch