Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let
12.9.2019 | Petr Prokopec
O elektromobily je stále velmi malý zájem, mimo jiné kvůli omezené šíři jejich schopností vzhledem k ceně. Volkswagen to chce změnit, model ID.3 R má být jízdně zajímavý a relativně dostupný.
O debutu elektrického Volkswagenu ID.3 na frankfurtském autosalonu se mluví již několik měsíců v řadě. Německá automobilka nás navíc po celou tu dobu zásobovala fotografiemi i fakty, načež mohl být v hesenské metropoli překvapen leda právě přiletivší E.T. Je ale třeba podotknout, že jedno tajemství VW nakonec pod pokličkou zachovat dokázal. Ve Frankfurtu automobilka naznačila, že kromě tří prozatímních variant máme do budoucna čekat také provedení, které probudí zájem i v těch, kterým dnes elektrická auta nic neříkají.
Totiž, elektromobil jako ID.3 může být řešením pro někoho, kdo ráno bez špetky nadšení sedne v Průhonicích do auta, dojede na Pankrác a odpoledne se zase vrátí domů, pro takového člověka je nakonec řešením skoro jakékoli auto. Pokud se ale někdo v automobilech vyžívá, pak jej elektromobily stěží osloví - zejména kvůli limitů akumulátorů dnes není možné se za byť jen za vzdáleně podobnou cenu dostat k autu, které by zvládlo něco jako třeba VW Golf R. Právě to ale chtějí Němci změnit.
„Pokud pro značku R existuje nějaká budoucnost, pak musí být elektrická. Je to velmi jednoduché. Nestane se to ale v příštím roce, protože nejprve musíme definovat, co vlastně R v elektrickém světě znamená,“ uvedl na autosalonu prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Momentálně jsou takové modely spojeny s výkonným spalovacím ústrojím, nicméně v nejbližší budoucnosti se dočkají i plug-in hybridního pohonu (Touareg R). Na ryzí elektrifikaci tak řada přijde až poté.
„Dnes, pokud se podíváte na elektromobily s vysokým výkonem, pak zjistíte, že v jejich případě jde o kompromis, kdy platíte velkou daň v podobě malého dojezdu. My bychom měli být schopni vyvinout něco smysluplného do pěti let,“ dodal dále Stackmann. Tím jen upřesnil, že ID.3 R by mělo dorazit do roku 2024.
Je to zajímavý záměr, je ale třeba říci, že VW čeká ještě dlouhá cesta, jak ukazují parametry čerstvě představené novinky. Ta nabídne hned tři různé pakety baterií. Základ se 45 kWh má zvládnout dojezd 330 km, zatímco střed posune díky 58 kWh danou vzdálenost na 420 km. A vrcholné provedení pak má vystačit kapacita 77 kWh na 550 km.
Lišit se nebudou pouze baterie, ale také hnací ústrojí. Základ pohání elektromotor roztáčející zadní kola 150 koňmi, zatímco dvě výše postavené varianty dostanou do vínku 204 koní. Točivý moment 310 Nm je ale již shodný ve všech třech případech. Shodná je pak i nízká maximálka 160 km/h, ovšem pouze pro základ a střed nabídky. Jak na tom je ale vrchol a jaké jsou časy potřebné pro akceleraci, to prozatím Volkswagen nezveřejnil.
Daleko více se německá automobilka zabývá praktickou stránkou věci, což jen podtrhuje výše zmíněné limity z pohledu lidí toužících po především zajímavém autě. Základ dostal do vínku techniku, která standardně umožňuje dobíjení příkonem 50 kW. U stojanu proto strávíte opravdu hodně času, pokud si nepřiplatíte za systém zvládající až 100 kW. Ten má prostřední provedení standardně, za třicet minut byste tak měli dočerpat energii dostačující na 250 km dojezdu. Vrchol bude ještě rychlejší, zvládne až 125 kW.
Přesunout se můžeme do kabiny, která těží z platformy MEB vyvinuté pouze pro vozy s alternativním pohonem. Jakkoliv tedy ID.3 měří na délku pouze 4 261 milimetrů, a je tak prakticky stejně velký jako Golf, rozvorem 2 765 mm svého příbuzného překonává o parník (respektive o 145 mm). Je tedy nad slunce jasné, že uvnitř můžete očekávat dostatek prostoru vpředu i vzadu, zavazadelník pak pobere 380 litrů.
Futuristická palubní deska pro změnu disponuje 10palcovým displejem multimediálního systému, skrze který lze vůbec poprvé realizovat také modernizaci přes internet. Automobilka jej bude nabízet standardně, tedy minimálně u aktuálně nabízeného provedení 1st Edition. To přitom disponuje středním paketem baterií a dále třeba vyhříváním sedadel a volantu, digitálním rádiem nebo 18palcovými litými koly.
Pokud vám tento výčet nestačí, můžete zvolit ještě pakety 1st Plus či 1st Max. První přihazuje zpětnou kameru, adaptivní tempomat nebo 19palcová litá kola, druhý pak audio systém Beats, rozměrnou panoramatickou střechu, head-up displej s rozšířenou realitou a lité dvacítky. Ceny aktuálně nejsou známy, základ však má startovat pod 30 tisíci Eur (cca 776 tisíc korun). Výroba se rozjede na konci roku, první vozy tak k zákazníkům dorazí až na počátku toho příštího.
VW by byl rád, aby ID.3 změnil svět tak jako Brouk a Golf, při daných parametrech a ceně ale podle nás nemá šanci to svést. Pokud ale do 5 let dostane skutečně do výroby zajímavěji střižené R, které by nepochybně ovlivnilo i schopnosti zbytku nabídky, možné je kde co.
Volkswagen oznámil, že chystá ostrý ID.3 R, který má být na poli kompaktních elektromobilů konečně žádoucím zbožím. Jakkoliv se má toto provedení ukázat až do pěti let, na neoficiálních ilustracích si jej můžeme prohlédnout již nyní
Reálně je však zatím možné elektrický hatchback objednat pouze ve verzi 1st Edition s bateriemi o kapacitě 58 kWh
Zdroje: Autocar, Auto Express
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch