Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW naživo ukázal první auta své nové levné značky, konkurovat budou i Škodám
25.3.2019 | Petr Prokopec
Němci léta marně hledali cestu, jak nabídnout nová auta levněji s současně dostát svým představám o kvalitním voze. Tady jsou první tři modely jeho samostatné značky Jetta.
Před necelým měsícem Volkswagen oznámil, že po letech snažení konečně našel způsob, jak na trh pustit levné vozy a zároveň dodržet své standardy. Šel na to prakticky stejným způsobem, jako Seat, který pro změnu hledal způsob, jak zvýšit emoce u svých zákazníků. Španělé kvůli tomu stvořili novou značku Cupra, pod jejímž logem budou vyrábět sportovní deriváty svých vozů. Němci pro změnu nově mají k dispozici značku Jetta, jejíž emblém bude zastřešovat auta s nízkou pořizovací cenou.
Jetta bude zpočátku operovat pouze v Číně, nicméně s ohledem na skutečnost, že daný název je globálně znám, vlastně nic nebrání celosvětové expanzi. Té by vedení koncernu VW nejspíše příliš nebránilo, už jen proto, že také na největším trhu světa půjde nová divize proti Volkswagenu či Škodě. Ba co více, dokonce si vypůjčí i techniku těchto automobilek, a to dokonce nikoliv jen tu starší. Nabízet ji ovšem bude za daleko menší peníze.
Její nabídka bude složena ze tří modelů - dvou SUV a jednoho sedanu. Ten dorazí pod názvem Jetta VA3, přičemž jeho základem je Volkswagen Jetta vyráběný v letech 2010 až 2018. Nečekejme tedy modulární platformu MQB či nejmodernější motory, nýbrž architekturu PQ35, se kterou má být stejně jako dosud spojen 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní. Atmosférickou jedna-šestku pak nahradí jedna-pětka.
Tyto pohonné jednotky zamíří i pod kapotu obou SUV, stejná bude i nabídka převodovek. Počítá se se šestistupňovým klasickým automatem s konvertorem točivého momentu, který doplní sedmistupňové DSG. Architektura všech vozů umožňuje i zástavbu pohonu všech kol, otázkou však je, zda bude použit. S ohledem na udržení nákladů co nejníže i hierarchické postavení Jetty to ale příliš pravděpodobné není.
To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k modelu Jetta VS5. Za tímto názvem se skrývá levnější provedení Volkswagenu Tharu, který byl postaven na bázi Škody Karoq. Jde sice o čínský klon, který má o trochu jiné rozměry než český originál, nicméně v platformu MQB si zachoval. Tharu pak navíc dostal k dispozici i benzinový dvoulitr se 186 koňmi, ten však Škodě chybí a nedostane jej ani Jetta.
Větší SUV ponese označení VS7. To je postaveno dle naprosto stejného receptu, jen došlo k prodloužení rozvoru a zadních dveří o 30 milimetrů. Jinak tu ovšem máme tytéž nárazníky vpředu i vzadu, v případě masek chladiče a světlometů pak dokonce panuje shoda u všech tří aut. Jelikož tímto způsobem Volkswagen přistoupil k řadě komponentů, dosažení nízké pořizovací ceny nakonec není překvapením.
O její výši se výrobce nešíří, nicméně čínský Karoq je k dispozici od 139 900 yuanů (cca 470 730 Kč). Něco takového by samozřejmě byla příliš vysoká suma i na Čechy lovící ve vodách Dacie, proto se dá předpokládat, že Jetta bude startovat někde pod 100 000 CNY (336 470 Kč).
Pod logem nové značky Jetta bude Volkswagen v Číně nabízet staronový sedan VA3...
Oznámeno rovněž bylo, že showroomy značky bude definovat tmavě modrá barva
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda