Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW naživo ukázal první auta své nové levné značky, konkurovat budou i Škodám
25.3.2019 | Petr Prokopec
Němci léta marně hledali cestu, jak nabídnout nová auta levněji s současně dostát svým představám o kvalitním voze. Tady jsou první tři modely jeho samostatné značky Jetta.
Před necelým měsícem Volkswagen oznámil, že po letech snažení konečně našel způsob, jak na trh pustit levné vozy a zároveň dodržet své standardy. Šel na to prakticky stejným způsobem, jako Seat, který pro změnu hledal způsob, jak zvýšit emoce u svých zákazníků. Španělé kvůli tomu stvořili novou značku Cupra, pod jejímž logem budou vyrábět sportovní deriváty svých vozů. Němci pro změnu nově mají k dispozici značku Jetta, jejíž emblém bude zastřešovat auta s nízkou pořizovací cenou.
Jetta bude zpočátku operovat pouze v Číně, nicméně s ohledem na skutečnost, že daný název je globálně znám, vlastně nic nebrání celosvětové expanzi. Té by vedení koncernu VW nejspíše příliš nebránilo, už jen proto, že také na největším trhu světa půjde nová divize proti Volkswagenu či Škodě. Ba co více, dokonce si vypůjčí i techniku těchto automobilek, a to dokonce nikoliv jen tu starší. Nabízet ji ovšem bude za daleko menší peníze.
Její nabídka bude složena ze tří modelů - dvou SUV a jednoho sedanu. Ten dorazí pod názvem Jetta VA3, přičemž jeho základem je Volkswagen Jetta vyráběný v letech 2010 až 2018. Nečekejme tedy modulární platformu MQB či nejmodernější motory, nýbrž architekturu PQ35, se kterou má být stejně jako dosud spojen 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní. Atmosférickou jedna-šestku pak nahradí jedna-pětka.
Tyto pohonné jednotky zamíří i pod kapotu obou SUV, stejná bude i nabídka převodovek. Počítá se se šestistupňovým klasickým automatem s konvertorem točivého momentu, který doplní sedmistupňové DSG. Architektura všech vozů umožňuje i zástavbu pohonu všech kol, otázkou však je, zda bude použit. S ohledem na udržení nákladů co nejníže i hierarchické postavení Jetty to ale příliš pravděpodobné není.
To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k modelu Jetta VS5. Za tímto názvem se skrývá levnější provedení Volkswagenu Tharu, který byl postaven na bázi Škody Karoq. Jde sice o čínský klon, který má o trochu jiné rozměry než český originál, nicméně v platformu MQB si zachoval. Tharu pak navíc dostal k dispozici i benzinový dvoulitr se 186 koňmi, ten však Škodě chybí a nedostane jej ani Jetta.
Větší SUV ponese označení VS7. To je postaveno dle naprosto stejného receptu, jen došlo k prodloužení rozvoru a zadních dveří o 30 milimetrů. Jinak tu ovšem máme tytéž nárazníky vpředu i vzadu, v případě masek chladiče a světlometů pak dokonce panuje shoda u všech tří aut. Jelikož tímto způsobem Volkswagen přistoupil k řadě komponentů, dosažení nízké pořizovací ceny nakonec není překvapením.
O její výši se výrobce nešíří, nicméně čínský Karoq je k dispozici od 139 900 yuanů (cca 470 730 Kč). Něco takového by samozřejmě byla příliš vysoká suma i na Čechy lovící ve vodách Dacie, proto se dá předpokládat, že Jetta bude startovat někde pod 100 000 CNY (336 470 Kč).
Pod logem nové značky Jetta bude Volkswagen v Číně nabízet staronový sedan VA3...
Oznámeno rovněž bylo, že showroomy značky bude definovat tmavě modrá barva
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan