Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil revoluční platformu. Lidem má přiblížit dnes nedostupně drahá auta
18.9.2018 | Petr Prokopec
Volkswagen říká, že tato technika může změnit svět a přehánět nemusí. Však kdo dnes dokáže nabídnout za cenu dieselu elektrické auto s online updaty, jako má Tesla, a dojezdem 330 km?
Koncern VW již nějakou tu chvíli naznačuje, že to s elektrifikací svých aut myslí smrtelně vážně. Dnes dal jasně najevo, že nezůstává jen u řečí a v San Francisku odhalil dlouho očekávané Audi e-tron. SUV zamíří do prodeje v příštím roce, jako první z dvanácti elektrických aut, jež značka se čtyřmi kruhy ve znaku uvede během příštích sedmi let. Zajímavé přitom je, že druhou novinku máme očekávat již za necelé dva měsíce.
Audi v souvislosti s debutem elektrického SUV uvedlo, že již do Los Angeles přiveze další model, e-tron GT. Název sice může svádět k příbuzenskému vztahu mezi oběma vozy, realita je ale jiná. Aktuálně odhalený e-tron užívá existující platformu MLB určenou primárně pro vozy se spalovacími motory. Chystaná novinka však dostane do vínku zcela novou architekturu vyvíjenou ve spolupráci s Porsche.
Tím však aktivity na poli elektrickém pro koncern nekončí. Kromě debutu Audi e-tron VW odhalil také detaily k další platformě určené pro elektrické vozy. A právě tak je přelomová. Nese označení MEB a v případě Volkswagenu poslouží rodině modelů I.D. První z nich bude hatchback, na jehož odhalení dojde v příštím roce. V ten moment odstartují i předobjednávky, na realizaci dodávek ale dojde až v roce 2020.
Automobilka naznačila, že prvotina bude zpočátku disponovat pouze jedním elektromotorem a tedy pohonem zadních kol. Stát by měla zhruba stejně jako lepší dieselový Golf, tedy něco přes 600 tisíc korun. To je výrazně méně než v případě současné elektrické verze hatchbacku jménem e-Golf, vůči které má Volkswagen I.D. nabídnout i působivější dojezd. Základ přitom počítá s 330 km, dojezd vyšších verzí zatím obestírá tajemství.
VW počítá s tím, že baterie zakomponované v podlaze budou složeny z individuálních modulů, jejichž počet ovlivní dojezd. O dobíjení se postarají rychlodobíjecí stanice, která při výkonu 125 kW zvládne 80procentní kapacitu akumulátorů za 30 minut. Druhou možností bude domácí Wallbox vyžadující 8 hodin. Baterie navíc mají garantovanou kapacitu 70 % i po sedmi letech užívání, poté je můžete vyměnit celé či jen zčásti.
Šéf divize E-Mobility Christian Senger rovněž dodal, že klesající cena baterií povede ke zlepšení dostupnosti elektromobilů. O to se ostatně postará i menší počet komponentů, jimiž bude chystaný Volkswagen I.D. disponovat oproti vozů se spalovacím ústrojím. A aby toho nebylo málo, Němci počítají s tím, že benzinová a dieselová auta budou pozvolna zdražovat, a to kvůli komplexním anti-emisním systémům.
Díky tomu by prý po roce 2020 nemusely být třeba dotace, místo toho si začnou elektromobily obhajovat svou existenci bez politické asistence. Značka doufá, že hned s příchodem nové dekády se jí povede prodat 100 tisíc exemplářů I.D. Již v roce 2021 má ovšem produkce narůst na 1 500 kusů denně, tedy na 550 tisíc ročně. Plán pak počítá s prodejem 1 milionu elektromobilů během roku 2025.
Otázkou samozřejmě zůstává infrastruktura, která je stejně jako cena vozu pro zákazníky stěžejní. VW sice tvrdí, že jen do roku 2020 by po celé Evropě mělo vyrůst 2 400 dobíjecích míst, nicméně jaký vliv to bude mít na elektrické rozvody měst, zatím nikdo nikde nezmínil. A teď nemluvíme jen o Volkswagenu, automobilka na daném cíli pracuje s Fordem, Mercedesem i BMW.
Uvidíme tedy, zda ze zákaznického pohledu bude budoucnost stejně růžová, jakou ji VW aktuálně maluje. Dealery ale taková pozitiva nečekají, neboť dle Sengera poklesne nutnost tak častých návštěv servisů, jako je tomu u aut se spalovacím motorem. Automobilka navíc počítá s tím, že všechny elektromobily budou konstantně napojeny na internet a tedy po vzoru Tesly aktualizovány online.
Lze pak již jen dodat, že výroba koncernových elektrických aut nebude probíhat jen v německých továrnách ve Zwickau, Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu, ale také v Číně a v Severní Americe. Kromě toho se počítá také s Mladou Boleslaví, kde bude od roku 2020 montována produkční verze konceptu Vision E na této platformě. O dva roky později ale má ze stejných linek sjíždět také hatchback s alternativním pohonem.
Volkswagen dnes odhalil podrobnosti týkající se platformy MEB, která bude podepírat desítky koncernových elektromobilů
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch