Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil své řešení největšího problému elektromobilů. Něco takového nemá ani Tesla
28.12.2018 | Petr Prokopec
Elektromobily mohou nabídnout, co chtějí, dokud ale nebude možné jim rychle doplnit energii na každém rohu, nikdy se nemohou prosadit. Volkswagen si teď zkouší poradit i s tím.
Již jen pár dní nás dělí od příchodu roku 2019. Ten může být ve světě aut zásadním, neboť má odstartovat rozsáhlou elektrickou expanzi. Raději si počkejme, co z toho reálně bude, zbrojení ale v tuto chvíli probíhá na mnoha frontách.
Snahy velkých firem o modularitu, sdílení komponentů a výrazné zvýšení objemu produkce mají vést k zásadnímu snížení nákladů a tedy i pořizovacích cen. To je jistě jeden z velkých limitů rozmachu elektrických aut, ale nejde o ten největší. Tím je omezená praktická použitelnost takových vozů vyplývající z nedostatečné infrastruktury spojené s příliš dlouhými dobíjecími časy a malým dojezdem na jedno nabití.
Spojení těchto tří faktorů dělá dnes pro naprostou většinu z nás z elektromobilu nepoužitelný vůz, alespoň v celé šíři možností, jak jsme dnes zvyklí auta používat. Denní ježdění do práce či po nákupech s ním zvládne každý, delší cestování ale žádný z nich není s to obsloužit s dosavadní samozřejmostí. Tento problém se snaží řešit každý - Tesla má své Superchargery, které ale zrovna u nás neznamenají prakticky nic. A ani tak nemohou být na každém druhém rohu. Volkswagen, který má příští rok dostat do prodeje produkční model I.D. za cenu dnešního dieselového Golfu, ukázal jiné řešení.
Jde o mobilní dobíjecí stanice, které mohou být postaveny úplně kdekoli, dokonce i tam, kde není k dispozici žádný přívod elektrické energie, popř. ten o adekvátním výkonu. Stanice jsou jakousi obří obdobou tzv. power bank mobilních telefonů, přičemž dobíjet zvládnou i čtyři vozy naráz.
Baterie v těchto stanicích má celkovou kapacitu 360 kWh, dle Volkswagenu by tak mohla posloužit až 15 vozům. To je však velmi optimistické číslo, realita bude záviset bude hlavně na stavu a kapacitě akumulátorů elektromobilů, jenž se u mobilní stanice zastaví. Stačí si totiž uvědomit, že taková Tesla Model S P100D zvládne jako zcela prázdná pobrat 100 kWh - tři kusy tak budou dobity naplno, čtvrtý však již odjede sotva s poloviční kapacitou.
VW pochopitelně počítá s tím, že dobíjecí stanice budou vyměňovány za dobité a dobíjeny na příhodném místě. Popř. je možné je umístit tam, kde není k dispozici dostatečně vysoký elektrický výkon a stanice po připojení do elektrické sítě bude sloužit hlavně pro urychlení celého dobíjení - sama se bude nabíjet trvale nižším výkonem, autům ale bude poskytovat rychlé nabití i tam, kde by to jinak nebylo možné.
Jisté řešení hlavní elektrické svízele to tedy je a uvidíme, jak moc bude přínosné v praxi. Volkswagen v rámci pilotního projektu rozmístí tyto stanice již v příštím roce po domovském Wolfsburgu, další lokality budou následovat v roce 2020. Později chce Volkswagen navýšit kapacitu baterií těchto mobilních stanic, aby dokázaly obsloužit více aut bez nutnosti výměny za jinou.
Volkswagen od příštího roku vybuduje ve Wolsburgu mobilní dobíjecí stanice. Mají řešit největší problém elektromobility, s kapacitou 360 kWh ale nebudou všemocné
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva