Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil svůj nejluxusnější model ve verzi GTE, prohlédněte si ho do detailu
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani největší a nejluxusnější limuzína VW neunikla verzi GTE. Má výkon až 245 koní a slibuje spotřebu 2,3 l na 100 km. Pochopitelně marně.
Volkswagen Phideon na čínském trhu již chvíli není nováčkem, přesto ani ten nechyběl na aktuálně probíhajícím šanghajském autosalonu. Německá automobilka jej ukázala v nové, plug-in hybridní verzi, která nese i u nás dobře známé označení GTE. Stejně jako u evropských variant došlo také v tomto případě na spárování elektromotoru a spalovací jednotky, použita ovšem nebyla jedna-čtyřka, nýbrž dvoulitr TSI.
Výsledkem je nejvýkonnější sériový plug-in hybrid Volkswagenu, který se kdy s logem GTE objevil. Soustava totiž dává k dobru 245 koní, tedy o trochu více než v případě evropského Passatu GTE. Kromě toho lze počítat s točivým momentem až 500 Nm. I navzdory velikosti vozu je tak jistá zajímavá jízdní dynamika, konkrétní data ovšem výrobce prozatím nezveřejnil.
Více ale víme o spotřebě, která by dle norem měla dosahovat pouhých a nepochybně nereálných 2,3 litru na sto kilometrů. Dojezd vozu byl proto vyčíslen na 850 kilometrů, z toho čistě „bezemisně“ můžete urazit padesátku. Počítat přitom lze s elektromotorem, který sám o sobě dává k dobru 91 kW, tedy 124 koní. Energii přitom tento agregát čerpá z akumulátorů o kapacitě 14,1 kWh.
Dále automobilka dodává, že majitelé budou mít k dispozici tři jízdní režimy. Mezi ně přitom patří nejen E-Mode, kdy je zapojen pouze elektromotor, ale také ten hybridní, kdy ke slovu přichází oba dva agregáty. Na dobití baterií by pak měly postačit dvě hodiny, konkrétní data - kupříkladu o nutném příkonu - ale opětovně zůstala nezveřejněna.
Dodat tedy jen můžeme, že Phideon GTE je vůbec prvním plug-in hybridním vozem značky, který byl vyroben v Číně. Od běžné verze se zvenčí liší pouze aerodynamičtějšími koly, diodovými světly ve tvaru písmene „C“ pro denní svícení či značky GTE. Uvnitř přibylo tlačítko na středovém tunelu a nové funkce v palubním menu.
Počítat lze také s bohatou standardní výbavou, do které patří head-up displej, prémiový audio systém či multimédia doplněná 9,2palcovou dotykovou obrazovkou. Tím jsou ale změny skutečně u konce, pročež jen zmíníme, že kromě provedení GTE mohou čínští zákazníci sáhnout také po základním dvoulitrovém TSI nebo třílitru V6 TSI se 300 koňmi a 4x4.
Plug-in hybridní VW Phideon GTE se ukázal naživo v Šanghaji...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22