Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odložil i začátek výroby nového Golfu, řeší pořád stejný problém
5.5.2019 | Petr Prokopec
Němci chtěli být s novým Golfem světoví, nedomysleli ale, co všechno to bude znamenat. Problémy mají s hlavně s vyhověním emisním předpisům a bezpečností, i výroba tak musí počkat.
Osmá generace Volkswagenu Golf nabrala nemalé zpoždění. Dle původních plánů se v červenci počítalo se zahájením výroby, přičemž tou dobou měl proběhnout i virtuální debut. Živá premiéra se pak měla odehrát v září ve Frankfurtu. Do hesenské metropole ale nakonec dorazí Volkswagen ID, tedy vůbec první sériový elektromobil značky postavený na nové modulární platformě MEB, po němž se s bateriovými vozy koncernu doslova roztrhne pytel. Nový Golf nebude ani tam.
Osmá generace evropské ikony nižší střední třídy má výrazně vyčnívat nad veškerou konkurenci. Z toho důvodu z něj Němci dělají nastavenou laťku především v rámci konektivity. Vůz tedy bude třeba možné otevřít skrze mobilní telefon, který nahradí funkci tradičního klíčku. Realizace takového úkolu ale není vůbec jednoduchá, neboť dle inženýrů je tato pouhá funkce navázána na více než deset dalších podsystémů. A právě jejich vzájemné sladění dělá Volkswagenu nemalé problémy.
„Navigační a informační systém sám o sobě má mezi 10 a 20 miliony řádek kódů, což je více, než měl celý vůz před deseti lety,“ uvedl ke komplexnosti novinky jeden z techniků. Zároveň dodal, že Golf s pořadovým číslem osm dostane již standardně monitoring jízdních pruhů, LEDkové čelní světlomety či plně digitální kokpit, jehož součástí bude i centrální obrazovka s minimálně 8,25palcovým displejem.
Co se týče samotného otevírání vozu, pak zde je složitost celého systému víceméně daná tím, že zákazníci si budou moci vytvořit vlastní profil. Jakmile tedy vůz otevřou pomocí mobilu, dojde okamžitě k nastavení sloupku řízení, sedadel, klimatizace či audio systému dle preferencí uživatele. Těch bude moci být více, jediné stisknutí dotykového displeje tak odstartuje divadlo připomínající filmovou sérii Transformers.
Nyní je třeba si uvědomit, že výše zmíněné složitosti jsou spojené pouze s jednoduchou činností, ke které ještě před dvaceti lety stačil pouhý klíček. Nový Golf však bude konstantně připojen na internet, aby mohlo docházet k modernizaci online. Kvůli tomu se vůz nakonec dočkal hned 12 řídicích jednotek, u kterých není jednoduché sladit vzájemnou kooperaci. „Jeden problém vyřešíte, další dva se objeví,“ dodávají technici. A problémy mají i s tím, že vzdálené aktualizace budou umět změnit i chování motoru, což může ovlivnit emise motoru a tedy i proces homologace. Na to pro změnu nejsou připraveny evropské předpisy.
Lidé z VW naznačují, že se kvůli potížím stali už teď mistry světa v integraci všemožných softwarových procesů. Příchod vozu se tak odkládá a nedošlo jen na premiéru, ale i samotnou výrobu. Ta by dle současných informací měla odstartovat na konci třetího čtvrtletí, tedy na přelomu září a října. Virtuální i živý debut jsou pak v plánu v říjnu, prodej odstartuje až v únoru 2020 v Německu. Do Česka tak Golf VIII dorazí až někdy za rok.
Tyto potíže mají vliv také na premiéru čtvrté generace Škody Octavia. Ta se s největší pravděpodobností ukáže rovněž letos, už jen proto, že daný model slaví 60. výročí. Ovšem prodej odstartuje s několikaměsíčním zpožděním vůči Golfu, i proto, že český bestseller se má posunout o trochu výše. Pro Němce půjde o sourozence i velkého soupeře, a tak jim zkrátka musí dát alespoň nějaký prostor k životu.
Po stránce designové je nový VW Golf již zcela hotov. Němci ovšem mají problém s komplexností jeho elektronických systémů, které jsou navíc navzájem propojené
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda