Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat čeká příští rok výrazný facelift. Víme, co přinese
5.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezpečně nejprodávanější auto střední třídy v Evropě čeká příští rok facelift. A má být výraznější, než jsme u VW zvyklí, zvenčí i uvnitř.
Volkswagen Passat nemá na trhu konkurenci. V mainstreamové střední třídě je to jediné opravdu prodávané auto, které pravidelně strká do kapsy modely konkurence z mnohem žádanějších tříd. Ani on ale není imunní obecnému poklesu zájmu o vozy tohoto ražení. Loni bylo na evropských trzích prodáno 206 813 kusů, což rozhodně není málo a ve srovnání s předchozím rokem to představuje pokles jen o dvacet tisíc aut. Jenže ještě před deseti léty automobilka prodávala o sto tisíc Passatů více a sestupný trend pokračuje i v letošním roce. Proto ostatně odboráři VW mluví o možném přesunu produkce Superbu do nevytížených německých továren.
Brzká modernizace je jedním z léků, který se nabízí. Passat ostatně přišel na trh na podzim 2014, čas faceliftu se tedy přirozeně blíží. Podle zatím nepotvrzených informací bychom se jej měli dočkat na podzim příštího roku, což značí výstavní debut na autosalonu v Paříži. Je ovšem možné, že VW zvolí separátní termín, jako tomu bylo kupříkladu loni v rámci premiéry faceliftovaného Golfu.
Modernizace Passatu ale nemá probíhat tak, jako v minulosti, kdy se nezřídka sotva něco změnilo. Platforma MQB tedy zůstane na svém místě, v případě designu lze však čekat výrazné novinky. Inspirací by sedanu i kombíku mělo být pseudokupé Arteon, ovšem automobilka bude některé linie držet více při zemi. Čelní maska tak sice bude nová blízká podobě Arteonu, její linie však nebudou tak agresivní.
Zvýraznění se mají dočkat rovněž boční linky, přičemž prosklení bude o trochu užší než nyní. Díky tomu - a již zmiňované masce, na kterou navážou přeprofilované světlomety - má Passat vypadat širší a nižší, stejně jako dynamičtější. Změn se pak vůz dočká i vzadu, kde se objeví zejména nové lampy. U nich by automobilka měla, tak jako u předních určených pro denní svícení, sáhnout po organických diodách.
V rámci interiéru přijde větší odklon od fyzických tlačítek k dotykovým displejům, modernizovaný Passat navíc adoptuje i ovládání hlasem a gesty. Samozřejmostí je nejnovější generace multimediálních systémů, s nimiž VW zřejmě již v základu spáruje 8palcové obrazovky. Otázkou je přístrojový štít, respektive jeho analogové provedení u níže postavených výbav - ty vyšší ale vsadí na virtuální kokpit zcela určitě.
Vsadit lze rovněž na příchod rozšířených či vylepšených asistenčních systémů, přičemž jsme zvědavi, jakou úroveň semi-autonomního řízení Volkswagen nabídne. K novému Audi A8 se ale nejspíše Passat nepřiblíží, v takové chvíli by velmi pravděpodobně bylo třeba implementovat 48voltový elektrický okruh. Ten by pak představoval velký zásah do architektury vozu, jehož se ale v rámci faceliftu zřejmě nedočkáme.
S čím naopak počítat lze, to jsou inovované motory, které budou v případě evropského provedení opětovně končit dvoulitrovými čtyřválci. Modernizovaný Passat plně vznikne pod taktovkou Michaela Mauera, který od 17. prosince 2015 šéfuje designu kompletně celého koncernu VW Group.
Faceliftovaný Volkswagen Passat se nechá inspirovat vzhledem modelu Arteon, bude však lehce umírněnější
Zdroje: Auto Bild, Autozeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva