Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat čeká příští rok výrazný facelift. Víme, co přinese
5.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezpečně nejprodávanější auto střední třídy v Evropě čeká příští rok facelift. A má být výraznější, než jsme u VW zvyklí, zvenčí i uvnitř.
Volkswagen Passat nemá na trhu konkurenci. V mainstreamové střední třídě je to jediné opravdu prodávané auto, které pravidelně strká do kapsy modely konkurence z mnohem žádanějších tříd. Ani on ale není imunní obecnému poklesu zájmu o vozy tohoto ražení. Loni bylo na evropských trzích prodáno 206 813 kusů, což rozhodně není málo a ve srovnání s předchozím rokem to představuje pokles jen o dvacet tisíc aut. Jenže ještě před deseti léty automobilka prodávala o sto tisíc Passatů více a sestupný trend pokračuje i v letošním roce. Proto ostatně odboráři VW mluví o možném přesunu produkce Superbu do nevytížených německých továren.
Brzká modernizace je jedním z léků, který se nabízí. Passat ostatně přišel na trh na podzim 2014, čas faceliftu se tedy přirozeně blíží. Podle zatím nepotvrzených informací bychom se jej měli dočkat na podzim příštího roku, což značí výstavní debut na autosalonu v Paříži. Je ovšem možné, že VW zvolí separátní termín, jako tomu bylo kupříkladu loni v rámci premiéry faceliftovaného Golfu.
Modernizace Passatu ale nemá probíhat tak, jako v minulosti, kdy se nezřídka sotva něco změnilo. Platforma MQB tedy zůstane na svém místě, v případě designu lze však čekat výrazné novinky. Inspirací by sedanu i kombíku mělo být pseudokupé Arteon, ovšem automobilka bude některé linie držet více při zemi. Čelní maska tak sice bude nová blízká podobě Arteonu, její linie však nebudou tak agresivní.
Zvýraznění se mají dočkat rovněž boční linky, přičemž prosklení bude o trochu užší než nyní. Díky tomu - a již zmiňované masce, na kterou navážou přeprofilované světlomety - má Passat vypadat širší a nižší, stejně jako dynamičtější. Změn se pak vůz dočká i vzadu, kde se objeví zejména nové lampy. U nich by automobilka měla, tak jako u předních určených pro denní svícení, sáhnout po organických diodách.
V rámci interiéru přijde větší odklon od fyzických tlačítek k dotykovým displejům, modernizovaný Passat navíc adoptuje i ovládání hlasem a gesty. Samozřejmostí je nejnovější generace multimediálních systémů, s nimiž VW zřejmě již v základu spáruje 8palcové obrazovky. Otázkou je přístrojový štít, respektive jeho analogové provedení u níže postavených výbav - ty vyšší ale vsadí na virtuální kokpit zcela určitě.
Vsadit lze rovněž na příchod rozšířených či vylepšených asistenčních systémů, přičemž jsme zvědavi, jakou úroveň semi-autonomního řízení Volkswagen nabídne. K novému Audi A8 se ale nejspíše Passat nepřiblíží, v takové chvíli by velmi pravděpodobně bylo třeba implementovat 48voltový elektrický okruh. Ten by pak představoval velký zásah do architektury vozu, jehož se ale v rámci faceliftu zřejmě nedočkáme.
S čím naopak počítat lze, to jsou inovované motory, které budou v případě evropského provedení opětovně končit dvoulitrovými čtyřválci. Modernizovaný Passat plně vznikne pod taktovkou Michaela Mauera, který od 17. prosince 2015 šéfuje designu kompletně celého koncernu VW Group.
Faceliftovaný Volkswagen Passat se nechá inspirovat vzhledem modelu Arteon, bude však lehce umírněnější
Zdroje: Auto Bild, Autozeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch