VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec

VW slíbil vrátit na trh něco na způsob Passatu R36. S odhalením studie GT se k tomu vážně chystá, výsledek ale připomíná jen velkou z nouze ctnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec

15.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW slíbil vrátit na trh něco na způsob Passatu R36. S odhalením studie GT se k tomu vážně chystá, výsledek ale připomíná jen velkou z nouze ctnost.

Volkswagen Passat R36 u nás proslul hlavně jako pochybná policejní stíhačka. Odmyslíme-li si ale tento škraloup na jeho pověsti, jednalo se o zajímavé auto. Relativně kompaktní sedan střední třídy s atmosféricky plněným šestiválcem o objemu 3,6 litru a 300 koních výkonu, pohonem všech kol a decentním sportovním stylingem byl a jako ojetina stále je zajímavou alternativou k obdobným strojům „prémiových” značek. Troufneme si i říci, že byl na trhu úspěšný, neboť není zase takový problém jej na silnici potkat, přesto z nabídky postupně vymizel.

S příchodem faceliftovaného Passatu B7 se z ceníků poroučela varianta R36, k dispozici ale zůstala aspoň šestiválcová verze s tím samým výkonem a technikou. Příchod nové generace B8 ale poslal do věčných lovišť i tyto zbytky slávy provedení R36 a zákazníkům se teď Passat nabízí nanejvýš s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 280 koní. Neměli jsme s ním tu čest, ale loudal to určitě nebude, protože Škoda Superb ve stejném provedení je vážně rychlé auto. Jenže R to není a šestiválec už vůbec.

Rádi jsme tak přednedávnem mohli zmínit, že Passat R36 se může vrátit, a to i s motorem V6. Sice ne v Evropě, protože tady už šestiválec v podobně velkém mainstreamovém autě těžko někdo někdy ještě nabídne, ale i tak to mohla být zajímavá vzpruha pro churavějící image severoamerického zastoupení Volkswagenu. Mohla být, ale nejspíš nebude.

VW totiž před pár hodinami odhalil koncept Passatu GT, který je nepochybně tím, co Němci Americe slibovali. Jedná se formálně jen o koncept, fakticky je to ale hotové auto, jehož sériovou výrobu může zhatit jen naprostý odpor publika na autosalonu v Los Angeles, kde se poprvé veřejně ukáže. Nepředpokládáme, že se s ním setká, plesat nad ním ale prostě nelze.

Původní R36 byl odhalen v roce 2007, a tak lze od byť jen ideového nástupce z roku 2016 očekávat citelně víc. Přinejmenším stejnou techniku, více výkonu, více dynamiky... Jenže nic takového GT nenabízí. Je to obyčejný Passat V6 prodávaný v USA, který má pod kapotou motor VR6 o objemu 3,6 litru s výkonem až 209 kW (284 koní) posazeným do 6 200 ot./min. K tomu má povinný automat DSG a pohon předních kol. A lepší výkony dohromady pochopitelně nedá - Passat V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5,7 sekundy a v rozletu jej zastaví omezovač rychlosti na 206 km/h. Obojí jsou horší parametry než kdysi u R36, ten zvládl za 5,6 sekundy i „celou stovku”.

Passat GT, byť jej automobilka předkládá jako snahu navázat na historii výkonných verzí tohoto modelu, je v podstatě jen budoucí výbavová verze, jejímž vrcholným specifikem je vzhled inspirovaný Golfem GTI, 19" kola Tornado a podvozek snížený o 1,5 cm. A interiér už je standardní docela. Toto je prostě slabá náplast, ať už to Volkswagen prezentuje jakkoli.

Špatně ale takové provedení nevypadá, i když „americký Passat” není zase takový fešák. Nakonec, posuďte sami, galerie přiložených fotek je vám k dispozici.


VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 1 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 01VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 2 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 02VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 3 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 03VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 4 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 04VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 5 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 05VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 6 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 06VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 7 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 07VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 8 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 08VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 9 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 09VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec - 10 - VW Passat GT 2017 oficialni prvni 10
Má-li toto být náplastí za chybějící Passat R36 v nabídce, pak musíme být zklamáni

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše