Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Phideon: nový lidový luxus je konečně v prodeji, jde i proti Audi
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejpřekvapivější novinka Volkswagenu posledních let si na zahájení prodeje pořádně počkala. Stále ale nemáme zprávy, zda to zkusí i mimo Čínu.
Volkswagen Phideon byl nepochybně největším překvapením letošní Ženevy. A to hned trojnásobným. Jednak překvapil tím, že jej oficiální ani neoficiální prameny předtím vůbec nezmiňovaly, automobilka naopak vždy trvala na tom, že nic jako nový Phaeton nechystá. Druhé překvapení přišlo tehdy, když se vůz představil na poněkud ořezaném koncernovém večírku, ale nikoli na samotném autosalonu. A to třetí bylo, že i když si vůz odbyl svou premiéru v Evropě, míří primárně na čínský trh.
To pochopitelně nemusí trvat věčně, VW do budoucna expanzi nevylučuje a auto už jsme viděli jezdit i v Evropě. Nicméně minimálně po několik příštích měsíců bude Phideon dostupný pouze na druhém konci euroasijského kontinentu, kde se právě, tedy více jak půl roku po premiéře, konečné začal prodávat.
Než se dostaneme k detailům, zmíníme ještě jedno překvapení - cílovou klientelu vozu tak, jak ji prezentuje sám Volkswagen. Phideon podle výrobce nepůjde jen po krku klientů, kteří si kupují BMW řady 5 či Mercedes-Benz třídy E, ve svém hledáčku má i zákazníky sesterského Audi A6. Důvodem je dle Holgera Santela, jenž má u čínské odnože Volkswagenu na starosti prodeje, změna ve smýšlení. „Okázalost se již dnes ve velkých městech nenosí. Zákazníci nám stále častěji říkají: „Nechci Audi, Benz nebo BMW, nechci se vytahovat.“
Je otázka, zda by něco takového nemohlo koncernu Volkswagen na největším trhu světa uškodit, neboť značka se čtyřmi kruhy ve znaku přináší do firemní kasy větší zisky než „lidový vůz“. Na druhou stranu, pokud určití zákazníci auta prémiových značek nechtějí, ale zároveň touží po luxusu, který skýtají, je lepší jim prodat něco levnější než vůbec nic. A právě cena cena má být mimo jiné tím, čím chce Phideon v Číně bodovat.
Ta momentálně startuje na 359 tisících yuanech (cca 1,31 milionu korun), což je o poznání méně než Audi A6L s motorem 1,8 TFSI, které stojí nejméně 418 800 ¥, tedy asi 1,53 milionu Kč. Navíc, jak se dozvíte i dále, má Phideon k dispozici lepší základní motor. Přesto je to také o 365 000 Kč výše, než za kolik je k mání konkurenční Ford Taurus v základním provedení. Ten je čínským vrcholem modrého oválu a na trhu se mu daří dobře.
Analytici ostatně naznačují, že poměrně velké sebevědomí ve srovnání s jinými mainstreamovými značkami by mohlo u modelu Phideon vést ke stejně tragickému konci jako u Volkswagenu Phaeton. Ve svých prognózách jsou tedy spíše zdrženlivější a naznačují, že ročně by se mělo prodat zhruba tisíc až dva tisíce kusů. Ve srovnání s tím Taurus oslovuje v průměru dva až tři tisíce zákazníků měsíčně.
Osudu Volkswagenu Phideon ale nebudeme předcházet, k jeho jasnému narýsování ostatně dojde v nejbližší době. Momentálně tak jen dodáme, že základní modely pohání dvoulitr TSI, tedy opravdu o něco lepší motor než u A6, na vrchol nabídky se vyšplhala varianta 3,0 TSI 4Motion, v jejímž případě šestiválec produkuje 300 koní (tady jsou si modely Phideon a A6 rovny). Kromě toho je ve hře i plug-in hybrid, jeho příchod ale nejspíše bude záviset právě na oněch registracích.
Volkswagen Phideon sice debutoval na autosalonu v Ženevě, prozatím však míří jen na čínský trh. Zde přitom má krást zákazníky jak Audi A6, tak Fordu Taurus
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 12:42 - denis
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:40 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan