Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2017: nová generace míří do Frankfurtu, o diesely ani GTI nepřijde
16.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé mini půjde ve stopách Seatu Ibiza. Vydláždí i cestu nové Škodě Fabia, na rozdíl od ní bude i v podobě sportovního provedení GTI.
Nová generace Seatu Ibiza přišla na svět na přelomu ledna a února. Španělský hatchback je vůbec prvním koncernovým vozem, který je postaven na modulární platformě MQB-A0. Stejnou architekturu dostane také Škoda Fabia a samozřejmě i Volkswagen Polo. U tohoto modelu bychom přitom nový základ čekali nejdříve, nicméně koncern potřebuje Seat protlačit do černých čísel, a proto dostala Ibiza menší náskok.
Polo se poprvé ukáže v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž technicky se od Ibizy lišit nebude. Pro pohon budou nabízeny přeplňovaný litrový tříválec, který bude naladěn na 95 a 115 koní, čtyřválec 1,5 TSI Evo se 130 a 150 koňmi a 1,6litrový turbodiesel produkující 80, 95 a 115 koní. Ten se zřejmě v Polu objeví naposledy, čtvrtá generace Fabie už by ho pak nemusela dostat vůbec.
Na rozdíl od španělského hatchbacku, který již nedorazí ve verzi Cupra, navíc nové Polo GTI znovu přijde. O jeho pohon se přitom postará přeplňovaný benzinový dvoulitr, jehož výkon by měl vzrůst na minimálně 200 koní. Ještě silnější „eRko“ však očekávat nemáme, stejně tak je mimo hru ryzí elektromobil a plug-in hybrid. Jistá forma hybridní technologie ovšem dorazit má.
S méně výkonnými pohonnými jednotkami (80 a 95 koní) bude spárován pětistupňový manuál, u zbytku nabídky lze čekat šestistupňovou převodovku. V některých případech bude možné připlatit za sedmistupňový automat, nikoliv však za pohon všech kol. Jeho implementace je sice platformou umožněna, nicméně dle vedení VW Group zájem o 4x4 v daném segmentu není vysoký.
Od motorového prostoru se můžeme přesunout k rozměrům, kde jistotou je nejspíše jen rozvor 2 564 milimetrů. Ve zbytku se ale Polo bude oproti Seatu Ibiza lišit s ohledem na odlišný design. Nicméně pouze o milimetry, očekávat lze tedy zachování zhruba 4,06metrové délky, 1,78metrové šířky a 1,44metrové výšky. Stejně jako Španěl pak i Němec dostane širší rozchod kol.
Vůči generaci postavené na platformě PQ25 lze tedy očekávat rovněž prostornější kabinu a také zavazadelník. Ten u španělského hatchbacku narostl na 355 litrů, u Volkswagenu Polo ale bude objem do značné míry určovat svažující se střešní linie a zešikmené zadní okno. Tyto prvky mají novince dodat dynamičtější vzhled, tak jako přepracované čelní partie.
S tím souvisí i nabídka pouze pětidveřové karoserie, byť britské zdroje zmiňují také návrat třídvířka. Ten byl ovšem popřen již dříve, zejména s ohledem na redukce nákladů u německé automobilky. Ze stejného důvodu je otázkou existence varianty CrossPolo, která by dostala pár ochranných plaatů a větší světlou výšku. Jelikož ovšem tímto směrem míří konkurence, Volkswagen nejspíše nebude v dané partě chybět.
Nový Volkswagen Polo se ukázal na neoficiální ilustraci. S výjimkou vzhledu přitom půjde po cestě...
...kterou předurčil nový Seat Ibiza
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva