Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2017: nová generace míří do Frankfurtu, o diesely ani GTI nepřijde
16.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé mini půjde ve stopách Seatu Ibiza. Vydláždí i cestu nové Škodě Fabia, na rozdíl od ní bude i v podobě sportovního provedení GTI.
Nová generace Seatu Ibiza přišla na svět na přelomu ledna a února. Španělský hatchback je vůbec prvním koncernovým vozem, který je postaven na modulární platformě MQB-A0. Stejnou architekturu dostane také Škoda Fabia a samozřejmě i Volkswagen Polo. U tohoto modelu bychom přitom nový základ čekali nejdříve, nicméně koncern potřebuje Seat protlačit do černých čísel, a proto dostala Ibiza menší náskok.
Polo se poprvé ukáže v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž technicky se od Ibizy lišit nebude. Pro pohon budou nabízeny přeplňovaný litrový tříválec, který bude naladěn na 95 a 115 koní, čtyřválec 1,5 TSI Evo se 130 a 150 koňmi a 1,6litrový turbodiesel produkující 80, 95 a 115 koní. Ten se zřejmě v Polu objeví naposledy, čtvrtá generace Fabie už by ho pak nemusela dostat vůbec.
Na rozdíl od španělského hatchbacku, který již nedorazí ve verzi Cupra, navíc nové Polo GTI znovu přijde. O jeho pohon se přitom postará přeplňovaný benzinový dvoulitr, jehož výkon by měl vzrůst na minimálně 200 koní. Ještě silnější „eRko“ však očekávat nemáme, stejně tak je mimo hru ryzí elektromobil a plug-in hybrid. Jistá forma hybridní technologie ovšem dorazit má.
S méně výkonnými pohonnými jednotkami (80 a 95 koní) bude spárován pětistupňový manuál, u zbytku nabídky lze čekat šestistupňovou převodovku. V některých případech bude možné připlatit za sedmistupňový automat, nikoliv však za pohon všech kol. Jeho implementace je sice platformou umožněna, nicméně dle vedení VW Group zájem o 4x4 v daném segmentu není vysoký.
Od motorového prostoru se můžeme přesunout k rozměrům, kde jistotou je nejspíše jen rozvor 2 564 milimetrů. Ve zbytku se ale Polo bude oproti Seatu Ibiza lišit s ohledem na odlišný design. Nicméně pouze o milimetry, očekávat lze tedy zachování zhruba 4,06metrové délky, 1,78metrové šířky a 1,44metrové výšky. Stejně jako Španěl pak i Němec dostane širší rozchod kol.
Vůči generaci postavené na platformě PQ25 lze tedy očekávat rovněž prostornější kabinu a také zavazadelník. Ten u španělského hatchbacku narostl na 355 litrů, u Volkswagenu Polo ale bude objem do značné míry určovat svažující se střešní linie a zešikmené zadní okno. Tyto prvky mají novince dodat dynamičtější vzhled, tak jako přepracované čelní partie.
S tím souvisí i nabídka pouze pětidveřové karoserie, byť britské zdroje zmiňují také návrat třídvířka. Ten byl ovšem popřen již dříve, zejména s ohledem na redukce nákladů u německé automobilky. Ze stejného důvodu je otázkou existence varianty CrossPolo, která by dostala pár ochranných plaatů a větší světlou výšku. Jelikož ovšem tímto směrem míří konkurence, Volkswagen nejspíše nebude v dané partě chybět.
Nový Volkswagen Polo se ukázal na neoficiální ilustraci. S výjimkou vzhledu přitom půjde po cestě...
...kterou předurčil nový Seat Ibiza
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch