Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GTI 2015: facelift snů přivál 1,8 TSI a manuál
18.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Faceliftované Polo GTI dostalo podle očekávání větší motor a manuální převodovku v základní výbavě. Na stovku teď akceleruje za 6,7 s.
Modernizované Polo konečně dostálo svým slibům, poněvadž Volkswagen nakonec opravdu splnil to, co naznačovaly dřívější dohady. Faceliftovanému topmodelu GTI, který se představí na autosalonu v Paříži, totiž nadělil manuální převodovku a nový motor o vyšším objemu. Ve Wolfsburgu se tedy vydali v tomto případě nejen proti všeobecnému proudu downsizingu, ale také vstříc všem řidičům, kteří mají nejraději co možná nejlepší spojení se svým vozem.
Pod přední kapotou se objevuje nový motor 1,8 TSI z řady EA 888 o výkonu 141 kW (192 koní) a s maximem točivého momentu 320 Nm, což ve srovnání s původní jednotkou 1,4 TSI Twincharger dopovanou turbodmychadlem a kompresorem znamená nárůst 12 koní a 70 Nm. Růst točivého momentu byl umožněn právě zástavbou manuálního šestikvaltu, který na rozdíl od předchozí sedmistupňové dvouspojky nemá omezené schopnosti. Všichni, kteří mají rádi DSG, budou muset v novém GTI připlácet.
Automobilka udává schopnost zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,7 sekundy a maximálku 236 km/h, avšak zatím nemáme páru o tom, s jakou převodovkou bylo takové dynamiky dosaženo. Víme však bezpečně, že jde o 0,2 s, respektive 8 km/h lepší výsledek než u předchůdce. Předpokládáme, že ostatní technická vylepšení adoptovalo Polo GTI od zbytku modernizované řady, a tak bude také tišší a o něco tužší. Rozhodně můžeme počítat se strmějším řízením a výkonnějšími brzdami, stejně tak i se zajímavější zvukovou kulisou.
Po stránce vzhledu bude GTI vzhledem k první sadě fotografií věrné tradici. Dostane tedy klasickou masku chladiče evokující včelí plástve, dále bude příznačné sportovními nárazníky i emblémy GTI za předními sedmnáctipalcovými koly, která dávají vzpomenout na poslední Golf GTI - ten nám Polo připomíná i červeným pruhem masky prostaženým do světlometů. Když už jsme zrovna u osvětlení, za příplatek nebude novinka ochuzena o plně LEDkové řešení. Na zádi se pak nachází také mohutná dvojitá koncovka výfuku. Jen připomeňme, že verze na fotografiích je třídveřová, ale pětidvířko nás jistě také nemine.
V kabině se také nedají čekat radikální změny, což v překladu znamená sportovní volant s plochým spodním segmentem (opět z Golfu), sportovní sedadla ozdobená typickými károvanými potahy a kontrastním prošitím nebo palubní deska s leskle černými dekory. Od běžných verzí Pola se zřejmě bude lišit i zdobnými pedály, koberečky a přístrojovým štítem. Při bedlivějším bádání odhalujeme na palubní desce sice tlačítko systému start-stop, ale také ovladač deaktivace stabilizačního systému a tajuplné tlačítko Sport. Pokud nám něco při těch narážkách na většího bratříčka stále vrtá hlavou, pak jistě možnost nabízet později i sportovnější variantu Performance. Nechme se překvapit...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
VW Polo GTI dostalo motor 1,8 TSI a DSG vyměnilo za manuální šestistupňovou převodovku ve standardu. DSG bude k mání za příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva