Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali
27.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod agresivním bodykitem se skrývá poněkud skromnější technika, s níž stovku dáte za 8,3 s. I přesto Číňané zkásnou zákazníky o majlant.
V poslední době je jedním z nejčastěji zmiňovaných slov v automobilovém průmyslu downsizing. Objemy motorů se zmenšují na všech frontách, dokonce také u nejluxusnějších značek na světě, ačkoliv by jejich zákazníkům dost možná bylo jedno, že kvůli vládním penalizacím za nadměrné emise CO2 zaplatí za auto i pár set tisíc Kč navíc. Přesto se občas najdou výrobci, kteří zamíří proti proudu. Jedním z nich je kupříkladu Mini, které u modelu Cooper S vyměnilo původní 1,6litrový motor za dvoulitrový.
Dalším příkladem je pak Volkswagen, jenž v rámci faceliftu malého ostrého hatchbacku Polo GTI upustil od nadvakrát přeplňované jedna-čtyřky a místo toho přišel s objemnější 1,8litrovou kubaturou, které k výkonu 192 koní napomáhá turbodmychadlo. Taková verze však kupodivu není k mání všude na světě, kupříkladu na čínském trhu je k dispozici o trochu jiný model. A kupodivu tentokráte jsme to my, komu může asijská klientela závidět.
Pokud totiž máte o zájem o čínské Polo GTI, pak se musíte i nadále smířit s 1,4litrovým motorem. Ten navíc není dopován kompresorem a turbodmychadlem, ale pouze turbem, pročež tu máme 150 koní a 250 Nm. Tedy sice na jednu stranu solidní výkon, ten však ve srovnání s evropskou verzí ztrácí na vážnosti. Zvlášť když je doprovázen 8,3sekundovým sprintem z klidu na stovku, zatímco na Starém kontinentu danou disciplínu zvládnete za 6,7 s.
Nic z výše zmíněného se ovšem neprojevilo na ceně. Ač je čínské Polo GTI vyráběno konsorciem Shanghai-Volkswagen, a tudíž není zatíženo enormním zdaněním, značka si za něj účtuje zhruba 160 tisíc yuanů, tedy nějakých 652 tisíc korun. Evropské provedení osazené taktéž sedmistupňovým DSG je ovšem k dispozici od 500 900 Kč a verze vybavená manuálem je ještě levnější.
Čínskému publiku tedy zjevně nedostatek výkonu či objemu pranic nevadí, důležitá jsou velká litá kola, červeně lakované doplňky či agresivnější bodykit. S těmi totiž v tamních nekonečných zácpách ohromit dokážou, zatímco dechberoucí zrychlení je jim v takové chvíli vlastně na nic. My jen můžeme dodat, že Číňanům sice Polo GTI s takovými parametry a cenou nemusíme závidět, co bychom ale dali za to, kdyby aspoň takovou techniku dostala česká Fabia RS, která prostě už není a místo ní můžete sáhnout pouze po verzi Monte Carlo, která lepší dynamiku opravdu jen předstírá.
Vizuálně se čínské Polo GTI od evropské verze, jíž vidíte na snímcích, neliší...
...brožury ze šanghajského autosalonu však dokazují, že pod povrchem je vše jinak
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 10 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva