VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali

Pod agresivním bodykitem se skrývá poněkud skromnější technika, s níž stovku dáte za 8,3 s. I přesto Číňané zkásnou zákazníky o majlant.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali

27.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pod agresivním bodykitem se skrývá poněkud skromnější technika, s níž stovku dáte za 8,3 s. I přesto Číňané zkásnou zákazníky o majlant.

V poslední době je jedním z nejčastěji zmiňovaných slov v automobilovém průmyslu downsizing. Objemy motorů se zmenšují na všech frontách, dokonce také u nejluxusnějších značek na světě, ačkoliv by jejich zákazníkům dost možná bylo jedno, že kvůli vládním penalizacím za nadměrné emise CO2 zaplatí za auto i pár set tisíc Kč navíc. Přesto se občas najdou výrobci, kteří zamíří proti proudu. Jedním z nich je kupříkladu Mini, které u modelu Cooper S vyměnilo původní 1,6litrový motor za dvoulitrový.

Dalším příkladem je pak Volkswagen, jenž v rámci faceliftu malého ostrého hatchbacku Polo GTI upustil od nadvakrát přeplňované jedna-čtyřky a místo toho přišel s objemnější 1,8litrovou kubaturou, které k výkonu 192 koní napomáhá turbodmychadlo. Taková verze však kupodivu není k mání všude na světě, kupříkladu na čínském trhu je k dispozici o trochu jiný model. A kupodivu tentokráte jsme to my, komu může asijská klientela závidět.

Pokud totiž máte o zájem o čínské Polo GTI, pak se musíte i nadále smířit s 1,4litrovým motorem. Ten navíc není dopován kompresorem a turbodmychadlem, ale pouze turbem, pročež tu máme 150 koní a 250 Nm. Tedy sice na jednu stranu solidní výkon, ten však ve srovnání s evropskou verzí ztrácí na vážnosti. Zvlášť když je doprovázen 8,3sekundovým sprintem z klidu na stovku, zatímco na Starém kontinentu danou disciplínu zvládnete za 6,7 s.

Nic z výše zmíněného se ovšem neprojevilo na ceně. Ač je čínské Polo GTI vyráběno konsorciem Shanghai-Volkswagen, a tudíž není zatíženo enormním zdaněním, značka si za něj účtuje zhruba 160 tisíc yuanů, tedy nějakých 652 tisíc korun. Evropské provedení osazené taktéž sedmistupňovým DSG je ovšem k dispozici od 500 900 Kč a verze vybavená manuálem je ještě levnější.

Čínskému publiku tedy zjevně nedostatek výkonu či objemu pranic nevadí, důležitá jsou velká litá kola, červeně lakované doplňky či agresivnější bodykit. S těmi totiž v tamních nekonečných zácpách ohromit dokážou, zatímco dechberoucí zrychlení je jim v takové chvíli vlastně na nic. My jen můžeme dodat, že Číňanům sice Polo GTI s takovými parametry a cenou nemusíme závidět, co bychom ale dali za to, kdyby aspoň takovou techniku dostala česká Fabia RS, která prostě už není a místo ní můžete sáhnout pouze po verzi Monte Carlo, která lepší dynamiku opravdu jen předstírá.


VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 1 - VW Polo GTI 2015 nova sada 01VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 2 - VW Polo GTI 2015 nova sada 02VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 3 - VW Polo GTI 2015 nova sada 03VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 4 - VW Polo GTI 2015 nova sada 04VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 5 - VW Polo GTI 2015 nova sada 05VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 6 - VW Polo GTI 2015 nova sada 06VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 7 - VW Polo GTI 2015 nova sada 07VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 8 - VW Polo GTI 2015 nova sada 08VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 9 - VW Polo GTI 2015 nova sada 09
Vizuálně se čínské Polo GTI od evropské verze, jíž vidíte na snímcích, neliší...

VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 10 - VW Polo GTI cinska verze brozura 01VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 11 - VW Polo GTI cinska verze brozura 02VW Polo GTI má v Číně jen 1,4 TSI a 150 koní. Co bychom za ně u Fabie dali - 12 - VW Polo GTI cinska verze brozura 03
...brožury ze šanghajského autosalonu však dokazují, že pod povrchem je vše jinak

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.