Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé ukázal nové Polo. Víme docela přesně, co nabídne
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další z novinek VW letošního roku bude nová generace modelu Polo. To vám už teď můžeme představit nejen zvenčí, ale nahlédnout i do jeho útrob.
Příchod nové generace Volkswagenu Polo se blíží. Německá automobilka proto dle svého zvyku pozvala vybraná média, aby se zúčastnila finálních testů v Jižní Africe a spolu s tím zveřejnila záběry kamuflovaného prototypu. Máme tedy první detailnější pohledy na vůz i informace o tom, co nabídne a i když se stále nepopisují zcela sériové auto, obrázek o něm vykreslují celkem jasně. A ani v případě vzhledu nemusíme příliš tápat, jeden z prototypů už jsme viděli i téměř bez kamufláže.
Začít můžeme tím, že nové Polo výrazně narostlo. Na délku měří 4 053 milimetrů, na šířku 1 751 mm, na výšku 1 446 mm a v rámci rozvoru 2 564 mm. Oproti stávajícímu provedení je tak o 81 mm delší, o 69 mm širší a zároveň počítá s nemalými 94 extra milimetry mezi nápravami. Ačkoliv tedy došlo ke snížení o 97 mm, lze uvnitř počítat s nemalým prostorem - dozadu se dokonce vejdou v relativním komfortu dva dospělí.
Za tímto růstem stojí přesunutí modelu na platformu MQB A0, kterou již používá také nový Seat Ibiza. Ta se po stránce vizuální tváří poněkud akčněji a dle prvních názorů je živelnější také na silnici. Polo je ve srovnání s tím umírněnější, cílit ostatně bude na konzervativněji smýšlející klientelu. S tím ostatně souvisí i vzhled, který jde ve stopách větších sourozenců a vůči stávajícímu provedení je pouze evoluční.
S ohledem na výše zmíněné asi nepřekvapí, že Volkswagen zapracoval zejména na vnitřním komfortu a zpracování. Kabina je tedy lépe odhlučněna než u španělského příbuzného, dovnitř pak proniknou pouze ty největší nerovnosti na silnicích. Řeč je přitom o povrchu jihoafrických vozovek, o hladkém asfaltu si tedy jen můžeme zdát. Obdobně dobře by se tedy nové Polo mohlo chovat i u nás.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde nás již žádné překvapení nečeká. Benzinovou nabídku bude formovat hlavně litrový tříválec, který bude produkovat 65, 75, 95 a 115 koní. Kromě toho dorazí i přeplňovaná jedna-pětka disponující 150 koňmi, na vrchol se pak usadí dvoulitr pohánějící provedení GTI a disponující minimálně 200 koňmi.
V případě turbodieselů lze počítat pouze s jedna-šestkou, ta má ovšem nabízet 80 a 95 koní. Jde přitom nejspíše o poslední generaci Volkswagenu Polo, která je s „producenty sazí“ spojena - ty další již kvůli stále přísnějším emisním normám dorazí pouze s benzinovými motory, případně s hybridními jednotkami. Jednu takovou ostatně dostane i novinka.
Na plnohodnotný či plug-in hybrid ovšem zapomeňte, ke slovu přijde pouze integrovaný startér-generátor, který přihodí 10 koní a 55 Nm točivého momentu. Tato porce má přitom zlepšit akceleraci, zároveň ovšem sníží spotřebu. Na oznámení konkrétních hodnot je ovšem třeba vyčkat. Ostatně zatím není jisté, kdy přesně mildhybrid dorazí.
Momentálně tedy jen zmíníme, že živý debut novinky proběhne v září na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje hatchback zamíří v následujících měsících, přičemž Volkswagen hodlá dokonce snížit základní cenu. Ušlý výdělek pak bude kompenzovat rozsáhlejší a dražší příplatková výbava.
Volkswagen nám zatím ukázal nové Polo s kamufláží...
...skoro bez ní jsme si ovšem mohli chystaný hatchback prohlédnout na snímcích špionážních fotografů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry