Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potichu ukončil výrobu modelu CC, o nástupci nechce mluvit
22.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až po devíti letech opustilo montážní linky VW stylové čtyřdveřové kupé CC. Nová generace bude, Němci o ní ale oficiálně nechtějí říci ani slovo.
Stávající provedení Volkswagenu CC je na trhu již od roku 2007. V mezičase sice německá automobilka přišla s výrazným faceliftem, kterému dokonce říkala nová generace, nicméně platforma zůstala stejná a měnily se pouze klíčové části designu a některé komponenty. Máme tu tedy úctyhodný devítiletý životní cyklus, na dnešní poměry něco mimořádného.
Podle nových zpráv se ale právě ten naplnil. Volkswagen prý model CC odstavil z montážních linek a učinil tak potichu, bez jakékoli tiskové informace. Pozoruhodné je, že oficiálně se k tomu automobilka odmítla vyjádřit i na přímý dotaz a stejně tak odmítá komentovat, zda počítá s nástupcem.
Je otázkou, jak tento přístup vnímat - koncem kteréhokoli modelu bez přímého nástupce se výrobci nechlubí obvykle, aby se ale tvářili, že se nic neděje, obvyklé není. Po nedávném úniku ilustrací skutečně nové generace jsme s novým CC počítali, ve stínu naftového skandálu Němců se ale leccos mohlo změnit.
Budeme-li se držet dřívějších nepotvrzených zpráv, pak další Volkswagen CC (název se má velmi pravděpodobně ještě dočkat změny) dorazí již během následujících měsíců. S živým debutem se přitom počítá na březnovém autosalonu v Ženevě, online by tedy novinka mohla zamířit již skutečně brzy.
Jak naznačily zmíněné ilustrace, můžeme očekávat vzhled velmi blízký konceptu Sport Coupe GTE. Příď tedy bude agresivněji stylizovaná než u základního Volkswagenu Passat, záď se pro změnu dočká výrazného zkosení střešní linie. U níže položených úrovní výbavy jsou základem 17palcová litá kola, vrchol nabídky pak dostane osmnáctky. Obdobné je to s diodovými světly.
V jednom zásadním ohledu však můžeme oproti konceptu čekat změnu, minimálně v Evropě. Vůz tu bude prodáván pouze s benzinovými a dieselovými čtyřválci, jež podpoří plug-in hybridní jednotka. Šestiválec, který má pod kapotou studie, má tak šance maximálně v Americe, kde bude Volkswagen CC působit jako vlajková loď značky. Na potvrzení všeho zmíněného si ale ještě musíme počkat.
Volkswagen ukončil výrobu stávajícího CC...
...premiéra toho nového je prakticky za dveřmi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva