Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý”
17.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chce napravit svou poškozenou reputaci, aby mohla lidem vytáhnout z kapes více peněz za chystané dražší modely.
Již více než dva roky se Volkswagen snaží napravit image, kterou výrazně zasáhl dieselový skandál. Prodeje koncernu sice pozvolna rostou, stejně jako zisky, nicméně za tím do značné míry stojí fleetoví manažeři, jimž jsou jakékoliv emoce víceméně cizí. Podstatné pro ně je, aby se vešli do tabulek, a s tím mají vozy značek VW a spol. minimální potíže. U privátní klientely ale Němci častěji naráží na neproniknutelnou averzi, již ještě umocňuje skutečnost, že se při tom chovají a tváří jako... Němci.
Zatímco tedy dříve byl punc Made in Germany vnímám pozitivně, dnes je tomu nezřídka jinak. Jak uvedl marketingový šéf Volkswagenu, značku čeká celá řada změn, na jejímž konci má být méně německá, což má opětovně zvýšit její přitažlivost. „Ve srovnání s minulými roky není automobilka v dobré kondici,“ uvedl Jochen Sengpiehl. A dodal, že „musíme hrát barvami, aby lidé věděli, že je s námi zábava“.
Ono prohlášení je samozřejmě třeba vysvětlit, představit se pod ním dá cokoliv. Realitou ale je, že automobilka hodlá v hojné míře přepřáhnout své marketingové a reklamní aktivity na internet a sociální sítě, aby se tak přiblížila hlavně mladším zákazníkům. Těm Volkswagen chce představit nové technologie a elektrická vozidla, a to tak, aby vyšší cena následně nepředstavovala problém.
Aby tato komunikace probíhala jak na drátkách, nebude centralizována z Německa. Místo toho automobilka vyrukuje na hlavních trzích se speciálními marketingovými divizemi, které budou jednotlivé kampaně šít na míru daným zemím. Zároveň také budou moci daleko rychleji a efektivněji zareagovat na změny nálad.
Tím novinky zdaleka nekončí, nejviditelnější bude změna loga, o které jsme na základě neoficiálních informací psali už v únoru. Teď už i oficiálně potvrdil i Sengpiehl, který upřesnil, že nové logo dorazí již příští rok. Podrobnosti marketingový šéf Volkswagenu sice nesdělil, naznačil ale, že emblém má daleko lépe fungovat jak na automobilech, tak na displejích mobilních telefonů. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby značka veškeré své aktivity takříkajíc propojila a sáhla po podsvíceném logu, jímž se chlubí elektrické koncepty. To už ale znovu jen hádáme.
Právě elektromobilitu hodlá Volkswagen v následujících letech propagovat co největší měrou, do sériové výroby zamíří studie I.D., I.D. Buzz i I.D. Crozz. Značka přitom doufá, že za nějakých sedm let bude prodávat alespoň milion elektrifikovaných vozů ročně, v což jsou započítány i hybridy. To je odvážný cíl, úspěch nové kampaně tedy bude zásadní.
Vývoj loga VW v povedeném vydání. Po válce zůstaly jen dvě písmena v kolečku. Později se přidaly barvy, které nyní mají opět zmizet. Konkrétní podobu nového loga ale přímo VW nenaznačil
Změna image Volkswagenu bude souviset s elektromobily a jejich vyšší cenou. Lidem se přitom značka bude snažit sdělit, že již není tak německá, i za pomoci nového loga
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera