Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potvrdil konec svého současného loga. Teď prý bude „méně německý”
17.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chce napravit svou poškozenou reputaci, aby mohla lidem vytáhnout z kapes více peněz za chystané dražší modely.
Již více než dva roky se Volkswagen snaží napravit image, kterou výrazně zasáhl dieselový skandál. Prodeje koncernu sice pozvolna rostou, stejně jako zisky, nicméně za tím do značné míry stojí fleetoví manažeři, jimž jsou jakékoliv emoce víceméně cizí. Podstatné pro ně je, aby se vešli do tabulek, a s tím mají vozy značek VW a spol. minimální potíže. U privátní klientely ale Němci častěji naráží na neproniknutelnou averzi, již ještě umocňuje skutečnost, že se při tom chovají a tváří jako... Němci.
Zatímco tedy dříve byl punc Made in Germany vnímám pozitivně, dnes je tomu nezřídka jinak. Jak uvedl marketingový šéf Volkswagenu, značku čeká celá řada změn, na jejímž konci má být méně německá, což má opětovně zvýšit její přitažlivost. „Ve srovnání s minulými roky není automobilka v dobré kondici,“ uvedl Jochen Sengpiehl. A dodal, že „musíme hrát barvami, aby lidé věděli, že je s námi zábava“.
Ono prohlášení je samozřejmě třeba vysvětlit, představit se pod ním dá cokoliv. Realitou ale je, že automobilka hodlá v hojné míře přepřáhnout své marketingové a reklamní aktivity na internet a sociální sítě, aby se tak přiblížila hlavně mladším zákazníkům. Těm Volkswagen chce představit nové technologie a elektrická vozidla, a to tak, aby vyšší cena následně nepředstavovala problém.
Aby tato komunikace probíhala jak na drátkách, nebude centralizována z Německa. Místo toho automobilka vyrukuje na hlavních trzích se speciálními marketingovými divizemi, které budou jednotlivé kampaně šít na míru daným zemím. Zároveň také budou moci daleko rychleji a efektivněji zareagovat na změny nálad.
Tím novinky zdaleka nekončí, nejviditelnější bude změna loga, o které jsme na základě neoficiálních informací psali už v únoru. Teď už i oficiálně potvrdil i Sengpiehl, který upřesnil, že nové logo dorazí již příští rok. Podrobnosti marketingový šéf Volkswagenu sice nesdělil, naznačil ale, že emblém má daleko lépe fungovat jak na automobilech, tak na displejích mobilních telefonů. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby značka veškeré své aktivity takříkajíc propojila a sáhla po podsvíceném logu, jímž se chlubí elektrické koncepty. To už ale znovu jen hádáme.
Právě elektromobilitu hodlá Volkswagen v následujících letech propagovat co největší měrou, do sériové výroby zamíří studie I.D., I.D. Buzz i I.D. Crozz. Značka přitom doufá, že za nějakých sedm let bude prodávat alespoň milion elektrifikovaných vozů ročně, v což jsou započítány i hybridy. To je odvážný cíl, úspěch nové kampaně tedy bude zásadní.
Vývoj loga VW v povedeném vydání. Po válce zůstaly jen dvě písmena v kolečku. Později se přidaly barvy, které nyní mají opět zmizet. Konkrétní podobu nového loga ale přímo VW nenaznačil
Změna image Volkswagenu bude souviset s elektromobily a jejich vyšší cenou. Lidem se přitom značka bude snažit sdělit, že již není tak německá, i za pomoci nového loga
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 2 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 4 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 5 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 7 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage