Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil až krutou mobilní celu, pohodlí ani bezpečí v ní nečekejte
19.6.2019 | Petr Prokopec
S žádným velkým komfortem nemohou počítat ti, kteří se dostanou do spárů policistů vybavených VW Prisoner Van. Je to mobilní cela s plochými lavicemi a žádnými pásy.
V lidské povaze je zakotveno mnoho dobrého, stejně jako mnoho zlého. Z toho důvodu se již od nepaměti hřeší, a pokud nebudou všem implementovány čipy upravující chování, pak tomu tak bude až do skonání světa. Proto je tu policie, která se snaží ty špatné potírat. V posledních letech má stále větší podporu výrobců aut, kteří mnohé své vozy konvertují přímo pro ruku zákona. Výjimkou není ani Volkswagen, který momentálně vyrukoval s Transporterem upraveným pro převoz vězňů.
Pokud si odmyslíme grafické polepy či střešní světelnou rampu, pak vůz na první pohled vypadá zcela standardně. A nejinak je tomu vlastně v kabině řidiče, kde se nově kromě komunikační centrály a ovládání výstražných světel a sirén také příliš nezměnilo. Novinky se ukrývají až v zadní části, která byla kompletně přepracována. Rozdělena je na dvě sekce, z nichž jednu okupuje dvojice policistů hlídajících vězně. Jejich sedadla jsou proto otočena proti směru jízdy.
Prostorem pro kriminálníky je poté míněna zamřížovaná cela se zdvojeným zabezpečení klik, aby bylo jisté, že se z ní nikdo nedostane. Volkswagen tuto „kobku“ popisuje jako bezpečnou, z fotek to ale tak příliš nevypadá. Obě lavice pro provinilce jsou zcela ploché a bez jakéhokoliv vybrání, navíc chybí i bezpečnostní pásy. Ve výsledku tak stačí prudší zabrzdění a zadržený může přijít k úhoně.
Pokud vás v tuto chvíli napadla myšlenka, že zločinci si žádnou shovívavost nezaslouží, je třeba myslet na presumpci neviny a bezpočet případů, kdy ve spárech policie skončí i nevinní lidé. Každý si už proto zaslouží bezpečný převoz, ten ale v tomto voze nelze v pozici zadrženého očekávat.
Jsme tedy zvědavi, zda Volkswagen přijde s detaily, které bezpečnost oné cely rozvádějí, z dosavadních informací o ní nejsme dvakrát přesvědčeni. Prozatím tedy dodáme, že pod kapotou se nachází dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní. Konverzi má na starosti divize užitkových vozů značky v britském Essexu, jen na ostrovní království by se však Volkswagen zaměřit nechtěl. Místo toho doufá, že jeho novinka osloví policejní sbory z celé Evropy.
VW Transporter upravený pro převoz zadržených či vězněných vzadu mnoho komfortu neslibuje, na bezpečný transport to též moc nevypadá
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis