Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil interiér svých budoucích aut, dostanou ho i nově pojaté Škody
26.4.2019 | Petr Prokopec
Všechny vozy koncernu Volkswagen pochopitelně nedostanou totožný vnitřek, ideově ale stejný ale skutečně bude. A už teď si můžeme říci, ceny za originalitu očekávat nemůže.
Moderní vozy jsou už dnes napěchované pokročilými technologiemi od podlahy až po střechu. Přestávají být pouhými dopravními prostředky a mnohdy mohou získat statut pojízdného zábavního centra nebo kanceláře. S autem si lze dokonce i popovídat a v autě se tedy osamoceně cítit nebudete, i když jste v kabině sami.
To je ale jen začátek cesty, tedy alespoň podle Volkswagenu. Německá automobilka totiž představila interiér svých budoucích aut. Zjevně se přitom inspirovala Teslou, s ničím jiným než s velkou centrální obrazovkou multimediálního systému už ani VW nepočítá. Výjimkou je volant posázený tlačítky, který ovšem postupně změní tvar a nakonec velmi pravděpodobně zmizí úplně. Veškeré ovládání by totiž mělo být realizováno právě hlasem či gesty.
Jen u toho se ovšem Němci nezastaví, umělá inteligence by totiž měla zvládat přemýšlet za vás a přicházet s ideálními tipy v ten pravý čas. Z toho důvodu byla vyvinuta imaginární postava Stefanie, jež pomáhá s porozuměním denních potřeb řidičů. Systém dokáže třeba z chytrých hodinek zjistit, že jste minulou noc špatně spali. Při nastupování se proto Stefanie zeptá, zda má napomoci s probuzením, a pokud se dočká kladné odpovědi, pak zvýší jas podsvícení a začne hrát řidičovu oblíbenou hudbu.
Další tipy mohou být spojené přímo s řízením. Pokud systém pro změnu zjistí, že na plánované trase jsou kolony, kterým se nelze vyhnout, doporučí aktivaci adaptivního tempomatu. „Výjimečné na celé věci je to, že tempomat je řidiči doporučen přesně v ten moment, kdy jej bude moci využít,“ říká vývojář automobilky Stefan Henze. A dodává, že nezůstane jen u doporučení, systém totiž zvládne neznalému řidiči vysvětlit i samotné výhody tempomatu.
S těmito prvky souvisí i cenová politika. Jak již bylo zmíněno dříve, také Volkswagen počítá s tím, že nechá zákazníky platit za jejich vůz i poté, co je již dávno jejich. Každé auto bude osazeno příslušným hardwarem, ovšem k softwarové aktivaci vybraných funkcí bude moci dojít pouze ve chvíli, kdy si to budete přát. Henze vysvětluje, že řada lidí potřebuje navigaci pouze párkrát za rok, kdy míří na dovolenou. Právě na takové dny si ji tedy aktivují a zaplatí, poté se systém opětovně odmlčí a bude spořit peníze.
Z kabin Volkswagenu se postupně stane téměř další člen domácnosti. Možná dokonce ten nejmilejší, neboť zatímco vaše děti nebude vůbec zajímat, že za sebou máte těžký den v práci, kabina vozu se vaší náladě přizpůsobí. Nezůstane přitom jen u hudby či podsvícení, sedadla vás třeba ihned po nastoupení začnou masírovat.
Takto fungující interiér mají dostat budoucí elektrické modely celého koncernu a jeho pojetí počítá i s tím, že řízení alespoň částečně převezme umělá inteligence. Právě tato skutečnost je důvodem, proč Němci a vlastně i ostatní značky již příliš s fyzickými tlačítky nepočítají. Pokud by ve vozech budoucnosti zůstaly zachovány, budete se kvůli jejich aktivaci vždy muset natahovat. Ve chvíli, kdy však kabina bude osazena infračervenými kamerami monitorujícími každé vaše gesto, nebude důležité, zda sedíte či ležíte nebo jste dokonce otočeni do protisměru - systém vždy dokáže „přečíst“ vaše pokyny.
Zbývá už jen vyřešit, kdy přesně se tento interiér dostane do produkčních vozů. Na to zatím přesně nedovede odpovědět ani Volkswagen, počítá ale s další generací elektrických modelů. Pokud tedy bude platit, že první takové modely - ty od Škody nevyjímaje - dorazí nejpozději začátkem příští dekády, pak by se něco podobného mohlo stát realitou okolo roku 2030. S osobním profilem se ale setkáme již poměrně brzy u elektrického hatchbacku ID, který by měl být v produkčním provedení odhalen ještě letos.
Volkswagen do budoucích koncernových aut počítá s inteligentním kokpitem, který bude reagovat i na vaše nálady, nejen na hlasové pokyny či gesta
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 38 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva