Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapivě potvrdil novou vlajkovou loď, nástupce Phaetonu bude už v Ženevě
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od předchozího Phaetonu a současně prodávaného Phideonu má nová vlajková loď zaujmout odvážným a vlastně i odvážnou technikou.
Portfolio Volkswagenu je sice již nyní poměrně široké, nicméně do roku 2020 se máme dočkat dalších novinek - v plánu je devatenáct SUV a dokonce čtyřicet osobních vozů. Co je přitom nejpřekvapivější, Němci přijdou také s tím, s čím už se jednou pořádně spálili - s vrcholnou limuzínou, tedy nástupcem modelu Phaeton. Zatím ovšem není jasné, zda bude vzkříšen tento název, neboť úspěšný zrovna nebyl a po technické stránce s ním novinka nebude mít s společného prakticky nic.
Vůz bude součástí rodiny elektrických aut I.D., očekávat tedy můžeme použití modulární plaformy MEB. Jelikož ovšem půjde o naprostý vrchol nabídky, měla by pětimetrová limuzína na jedno nabití zvládnout ujet až 600 kilometrů. Podle šéfa vývoje značky Dr. Franka Welsche přitom nejde o údaj vypočítaný na bázi laboratorního měření, místo toho by novinka měla oním dojezdem disponovat v reálném světě.
„V Ženevě budeme mít koncept, který tak trochu odhalí směr, jakým míříme,“ zmínil překvapivě brzký debut novinky Welsch. Zároveň zamítl možnost využití architektury J1, kterou pro koncernové elektromobily chystá Porsche. „Jejich řešení je ale vrcholné, protože je to Porsche. Je tak navrhované, takže jej může používat Porsche. My si je ale nemůžeme dovolit, dokonce ani pro naši vlajkovou loď.“
„Platforma MEB je ovšem poměrně flexibilní, takže budete velmi pravděpodobně překvapeni. Je to koncept s vylepšenou karoserií, s nímž jsme již seznámili některé zákazníky a sklidili jsme chválu, takže jsme se rozhodli ve zvoleném směru pokračovat. Uvidíte tedy v Ženevě, co pro vás chystáme, přičemž tam se můžeme k diskuzím vrátit,“ popisuje dále novinku Welsch.
Zároveň dodává, že VW nechtěl daný segment nikdy opustit, nicméně Phideon značka nikdy nepovažovala za svůj vrchol. „Nebudeme jej proto vyrábět globálně. Mohli bychom, ale neuděláme to, neboť když se na daný segment zadíváte, zjistíte, že nikam jinam než na čínský trh se Phideon nehodí. Lidé tam očekávají spíše klasický vzhled, který je přijatelný jen pro pár Evropanů.“
Jakkoliv je tedy dle Welsche Phideon skrz naskrz zcela nový vůz, kvůli konzervativnímu vzhledu by o něm zákazníci ze Starého kontinentu takto nesmýšleli. Očekávají totiž mnohem inovativnější design. Jsme tedy vskutku zvědavi, s čím VW nakonec v Ženevě vyrukuje. Rozhodně ale půjde o řešení bližší modelu Arteon či konceptu I.D. Crozz II než limuzíně Phideon...
VW Phideon je sice svým způsobem nástupcem Phaetonu, ovšem jen pro Čínu. Jinde jej VW prodávat nechce, ač by mohl - pro ostatní trhy je prý příliš konzervativně stylizován
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB