Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapivě potvrdil novou vlajkovou loď, nástupce Phaetonu bude už v Ženevě
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od předchozího Phaetonu a současně prodávaného Phideonu má nová vlajková loď zaujmout odvážným a vlastně i odvážnou technikou.
Portfolio Volkswagenu je sice již nyní poměrně široké, nicméně do roku 2020 se máme dočkat dalších novinek - v plánu je devatenáct SUV a dokonce čtyřicet osobních vozů. Co je přitom nejpřekvapivější, Němci přijdou také s tím, s čím už se jednou pořádně spálili - s vrcholnou limuzínou, tedy nástupcem modelu Phaeton. Zatím ovšem není jasné, zda bude vzkříšen tento název, neboť úspěšný zrovna nebyl a po technické stránce s ním novinka nebude mít s společného prakticky nic.
Vůz bude součástí rodiny elektrických aut I.D., očekávat tedy můžeme použití modulární plaformy MEB. Jelikož ovšem půjde o naprostý vrchol nabídky, měla by pětimetrová limuzína na jedno nabití zvládnout ujet až 600 kilometrů. Podle šéfa vývoje značky Dr. Franka Welsche přitom nejde o údaj vypočítaný na bázi laboratorního měření, místo toho by novinka měla oním dojezdem disponovat v reálném světě.
„V Ženevě budeme mít koncept, který tak trochu odhalí směr, jakým míříme,“ zmínil překvapivě brzký debut novinky Welsch. Zároveň zamítl možnost využití architektury J1, kterou pro koncernové elektromobily chystá Porsche. „Jejich řešení je ale vrcholné, protože je to Porsche. Je tak navrhované, takže jej může používat Porsche. My si je ale nemůžeme dovolit, dokonce ani pro naši vlajkovou loď.“
„Platforma MEB je ovšem poměrně flexibilní, takže budete velmi pravděpodobně překvapeni. Je to koncept s vylepšenou karoserií, s nímž jsme již seznámili některé zákazníky a sklidili jsme chválu, takže jsme se rozhodli ve zvoleném směru pokračovat. Uvidíte tedy v Ženevě, co pro vás chystáme, přičemž tam se můžeme k diskuzím vrátit,“ popisuje dále novinku Welsch.
Zároveň dodává, že VW nechtěl daný segment nikdy opustit, nicméně Phideon značka nikdy nepovažovala za svůj vrchol. „Nebudeme jej proto vyrábět globálně. Mohli bychom, ale neuděláme to, neboť když se na daný segment zadíváte, zjistíte, že nikam jinam než na čínský trh se Phideon nehodí. Lidé tam očekávají spíše klasický vzhled, který je přijatelný jen pro pár Evropanů.“
Jakkoliv je tedy dle Welsche Phideon skrz naskrz zcela nový vůz, kvůli konzervativnímu vzhledu by o něm zákazníci ze Starého kontinentu takto nesmýšleli. Očekávají totiž mnohem inovativnější design. Jsme tedy vskutku zvědavi, s čím VW nakonec v Ženevě vyrukuje. Rozhodně ale půjde o řešení bližší modelu Arteon či konceptu I.D. Crozz II než limuzíně Phideon...
VW Phideon je sice svým způsobem nástupcem Phaetonu, ovšem jen pro Čínu. Jinde jej VW prodávat nechce, ač by mohl - pro ostatní trhy je prý příliš konzervativně stylizován
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova