Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapivě potvrdil novou vlajkovou loď, nástupce Phaetonu bude už v Ženevě
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od předchozího Phaetonu a současně prodávaného Phideonu má nová vlajková loď zaujmout odvážným a vlastně i odvážnou technikou.
Portfolio Volkswagenu je sice již nyní poměrně široké, nicméně do roku 2020 se máme dočkat dalších novinek - v plánu je devatenáct SUV a dokonce čtyřicet osobních vozů. Co je přitom nejpřekvapivější, Němci přijdou také s tím, s čím už se jednou pořádně spálili - s vrcholnou limuzínou, tedy nástupcem modelu Phaeton. Zatím ovšem není jasné, zda bude vzkříšen tento název, neboť úspěšný zrovna nebyl a po technické stránce s ním novinka nebude mít s společného prakticky nic.
Vůz bude součástí rodiny elektrických aut I.D., očekávat tedy můžeme použití modulární plaformy MEB. Jelikož ovšem půjde o naprostý vrchol nabídky, měla by pětimetrová limuzína na jedno nabití zvládnout ujet až 600 kilometrů. Podle šéfa vývoje značky Dr. Franka Welsche přitom nejde o údaj vypočítaný na bázi laboratorního měření, místo toho by novinka měla oním dojezdem disponovat v reálném světě.
„V Ženevě budeme mít koncept, který tak trochu odhalí směr, jakým míříme,“ zmínil překvapivě brzký debut novinky Welsch. Zároveň zamítl možnost využití architektury J1, kterou pro koncernové elektromobily chystá Porsche. „Jejich řešení je ale vrcholné, protože je to Porsche. Je tak navrhované, takže jej může používat Porsche. My si je ale nemůžeme dovolit, dokonce ani pro naši vlajkovou loď.“
„Platforma MEB je ovšem poměrně flexibilní, takže budete velmi pravděpodobně překvapeni. Je to koncept s vylepšenou karoserií, s nímž jsme již seznámili některé zákazníky a sklidili jsme chválu, takže jsme se rozhodli ve zvoleném směru pokračovat. Uvidíte tedy v Ženevě, co pro vás chystáme, přičemž tam se můžeme k diskuzím vrátit,“ popisuje dále novinku Welsch.
Zároveň dodává, že VW nechtěl daný segment nikdy opustit, nicméně Phideon značka nikdy nepovažovala za svůj vrchol. „Nebudeme jej proto vyrábět globálně. Mohli bychom, ale neuděláme to, neboť když se na daný segment zadíváte, zjistíte, že nikam jinam než na čínský trh se Phideon nehodí. Lidé tam očekávají spíše klasický vzhled, který je přijatelný jen pro pár Evropanů.“
Jakkoliv je tedy dle Welsche Phideon skrz naskrz zcela nový vůz, kvůli konzervativnímu vzhledu by o něm zákazníci ze Starého kontinentu takto nesmýšleli. Očekávají totiž mnohem inovativnější design. Jsme tedy vskutku zvědavi, s čím VW nakonec v Ženevě vyrukuje. Rozhodně ale půjde o řešení bližší modelu Arteon či konceptu I.D. Crozz II než limuzíně Phideon...
VW Phideon je sice svým způsobem nástupcem Phaetonu, ovšem jen pro Čínu. Jinde jej VW prodávat nechce, ač by mohl - pro ostatní trhy je prý příliš konzervativně stylizován
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry