VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí

Sběratelský Volkswagen? To zní trochu jako suchý déšť. Pokud jde ale o poslední vůz svého druhu, pak o něčem takovém lze hovořit. A VW už žádný další takový osobák nestvoří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí

11.3.2019 | Petr Prokopec

VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sběratelský Volkswagen? To zní trochu jako suchý déšť. Pokud jde ale o poslední vůz svého druhu, pak o něčem takovém lze hovořit. A VW už žádný další takový osobák nestvoří.

Volkswagen v Ženevě odhalil nový Touareg v osmiválcové verzi. To se na první pohled nemusí zdát převratné, konec konců, německé SUV bylo v minulosti osazeno i desetiválcovým nebo dvanáctiválcovým ústrojím. V dnešní době je ale cokoli většího než čtyřválec rarita a motor větší než šestiválec zázrak. Návrat k V8 je tak docela odvážný krok, navíc ona osmiválcová verze je dieselová. Něco takového se dnes příliš nenosí, zvláště když jde autorem je strůjce kauzy Dieselgate.

Prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann si ovšem nedokáže představit lepší kombinaci, než je právě Touareg osazený výkonným dieselovým motorem. „Pro Volkswagen je to forma komunikace, sdělení světu. Dlouho jsme o tom debatovali, nicméně věříme, že Touareg je vrcholným vozem. Ovladatelností dokáže překonat jakéhokoliv konkurenta i z toho nejzapadlejšího koutu světa. Tím, že mu dáme V8, z něj uděláme ještě něco víc, a já věřím, že od prvního dne se bude jednat o vůz vyhledávaný sběrateli.“

Proč by tomu tak v případě vcelku regulérního modelu mělo být? Důvod je dle Stackmanna jednoduchý, pro Volkswagen jako takový, řeč je pouze o automobilce, nikoliv o celém koncernu, je Touareg V8 vůbec posledním vozem, pod jehož kapotu se nastěhoval dieselový osmiválec. Další takový „velmi pravděpodobně“ nebude, značka tedy do budoucna počítá s třílitrovým šestiválcem jako maximem. Největší důraz ale bude kladen na nový dvoulitrový čtyřválec 2,0 TDI Evo.

Zpět ale k samotnému SUV, které by dle prodejního šéfa koncernu zjevně mělo kráčet přesně ve stopách desetiválcové verze, která se objevila v první generaci. „Potkal jsem hodně lidí vlastnících Touareq V10 TDI, a ti, co si jej pořídili, jej často nikdy nehodlají prodat. Stejné by to mělo být také s osmiválcovou verzí. Je pro tu klientelu, která chce něco velmi zvláštního, a také to dostane,“ uvedl dále Stackmann.

Zmiňovaný desetiválec disponoval pětilitrovým objemem a v případě speciální verze dával až 350 koní a 850 Nm točivého momentu. Touareg s ním zvládal sprint za 6,7 sekundy. Nyní tu pak sice máme o dva válce a litr méně, nicméně výkon vyskočil na 421 koní, točivý moment zase na 900 Nm. Nikoho by tak nemělo překvapit, že poslední VW s osmiválcovým dieselem dá stovku za 4,9 s, to je na tak velké auto mimořádná hodnota.


VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 1 - VW Zeneva 2019 novinky 08VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 2 - VW Zeneva 2019 novinky 09VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 3 - VW Zeneva 2019 novinky 10VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 4 - VW Zeneva 2019 novinky 11VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 5 - VW Zeneva 2019 novinky 12VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 6 - VW Zeneva 2019 novinky 13VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí - 7 - VW Zeneva 2019 novinky 14
VW Touareg V8 TDI je pro automobilku rozlučkou s osmiválcovými diesely, proto jej považuje za sběratelský artikl

Zdroj: Top Gear

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.