Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu
20.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ať už se vám to líbí nebo ne, blíží se doba, kdy pohon jako tento Golf bude mít naprostá většina podobných aut. Na jeho reálnou efektivitu si ale raději počkáme.
Na diesely není v současné době nahlíženo zrovna nejlépe, především v Německu zájem o ně výrazně klesá. Podle šéfů mnoha automobilek sice není třeba těmto motorům strojit funus a minimálně u velkých osobních aut či SUV tomu tak skutečně bude. Nicméně v případě menších vozů je doba dieselová zjevně u konce - ostatně další z hřebíčků do jejich rakve se rozhodl zatlouci strůjce celé zkázy.
Volkswagen aktuálně odhalil Golf a Golf Variant ve verzi 1,5 TSI BlueMotion. Pohání ji motor naladěný na 130 koní, na první pohled nic nového. Používá ale turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, Millerův cyklus a Active Cylinder Management (ACT), který v rychlostech do 130 km/h odpojuje dva válce. Takže ani na druhý pohled nic až tak převratného. Jenže tento motor umí ještě jednu věc - tzv. „Eco-coasting“ neboli ekologické či ekonomické plachtění. Umí tedy zcela vypnout motor i za jízdy, když zrovna není potřeba, a to už novinka je.
Zatím ne až tak přelomová, tato mikrohybridní technika je ale předzvěstí toho, co přijde. Jde o první krok VW ke kompletní mikrohybridizaci celého portfolia, které později dostane i malý elektromotor schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech. Ten spalovací tak bude vypínán za jízdy i v kolonách a to posune provozní efektivitu o slušný kus vpřed. Zejména pomalé popojíždění ve městě či na dálnici je dnes velmi neefektivní.
Současné řešení je k dispozici jen u modelů s automatem, kdy řídicí jednotka odpojí spojky. Napájení vozu má v té chvíli na starosti 12voltový okruh a lithium-iontová baterie, pozdější verze budou mít okruh už 48voltový. Už dnešní řešení má zaujmout velmi nízkou průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km, v rámci jízdy mimo město pak má žíznivost u variant s manuální převodovkou klesat dokonce na pouhé čtyři litry, respektive na 4,1 l/100 km u aut osazených sedmistupňovým automatem DSG.
Jen tento mikro-hybridní systém má tedy přinést úsporu 0,4 litru na sto kilometrů a VW a se přitom dušuje, že těchto hodnot má dosáhnout každý řidič. Svou spotřebou se má tedy vůz vyrovnat i naftovým verzím, musíme si ale počkat na praxi, zda to tak skutečně bude. Jakmile dorazí varianta schopná elektricky pohánět auto ve městě, velkým úsporám budeme věřit. Tady máme stále pocit, že 1,5 TSI bude mít potíž se celkovou efektivitou verzi 1,6 TDI vyrovnat...
Nový VW Golf 1,5 TSI ACT BlueMotion se má chlubit velmi nízkou spotřebou, které prý dle značky dosáhnou všichni řidiči
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před hodinou - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 3 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB